اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

معاون نخست وزیر قرقیزستان خبر داد

تشکیل گروه‌های کارشناسی ترک و روس برای بررسی دلایل سقوط هواپیما

معاون نخست وزیر قرقیزستان گفت: بعد از بررسی تمام جزئیات مرتبط با سقوط هواپیمای باری ترکیه در نزدیکی فرودگاه «ماناس» توسط کارشناسان روس، ترک و قرقیز، دلایل این سانحه اعلام و تمام مقصران مجازات خواهند شد.

تشکیل گروه‌های کارشناسی ترک و روس برای بررسی دلایل سقوط هواپیما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، "محمدقالی ابوالقاضی‌اف"، معاون نخست وزیر قرقیزستان شب گذشته در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: یک پرونده قضایی در خصوص سقوط هواپیمای باری «بوئینگ747» در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی «ماناس» توسط دادستانی این کشور تشکیل شده است.

بر اساس این گزارش، گروهی ویژه از نمایندگان نهادهای مختلف دولتی که مسئول نظارت بر پیشبرد این پرونده هستند، تشکیل شده است و دادستانی کل جمهوری قرقیزستان بر فعالیت این گروه نظارت خواهد کرد.

وی با اشاره به مساعدت کارشناسان خارجی برای کشف دقیق دلایل سانحه هواپیمایی روز گذشته، اظهار داشت: نمایندگان کمیته بین‌المللی هواپیمایی امروز (17 ژانویه) از «مسکو» به «بیشکک» می‌آیند. علاوه بر این، 2 گروه نیز از سوی طرف ترک مأمور بررسی دلایل سقوط این هواپیما شده‌اند.

ابوالقاضی‌اف با بیان این‌که در حال حاضر بخش بزرگی از محل سقوط هواپیما مورد بررسی قرار گرفته ادامه داد: فقط نقاطی که قطعات بزرگ این هواپیما در آن قرار دارند، هنوز بررسی نشده‌اند زیرا طبق مقررات بین‌المللی فعلا نمی‌توانیم این قطعات را برداریم.

این مقام دولتی قرقیز با اشاره به کمک دولت به خانواده‌های قربانیان این سانحه، بیان کرد: دولت کمک مالی اولیه‌ای به میزان 100 هزار صوم که برابر با 1440 دلار می‌شود به خانواده‌های قربانیان تخصیص داده است.

به گفته وی، در حال حاضر ستادهای عملیاتی دولتی، استانی و شهرستانی به طور دائم مشغول به کار هستند. همچنین در وزارت امور فوق‌العاده قرقیزستان ستادی در این خصوص فعال شده است. سامانه 112 این ستاد به صورت شبانه روزی پاسخگوی سوالات شهروندان در خصوص این سانحه است.

ابوالقاضی‌اف افزود: بر اساس نتایج تحقیقات کمیسیون دولتی نسبت به مسئله وجود محل سکونت مردم در روستای آسیب دیده «داچا -سو»، تصمیم‌گیری خواهد شد.

آخرین آمار قربانیان و مصدومین حادثه

به گفته «کوباتبک باراناف» وزیر امور فوق‌العاده قرقیزستان، تعداد قربانیان سانحه سقوط هواپیمای باری ترکیه بر روی روستای داچا-سو، به 38 نفر افزایش یافته که 4 نفر از این تعداد تیم خدمه این هواپیما و 34 نفر دیگر ساکنان این روستا هستند که در نزدیکی فرودگاه ماناس قرار دارد.

به گزارش وزارت بهداشت قرقیزستان، تاکنون 32 جسد شناسایی شده و اجساد دیگر در حال شناسایی می‌باشد.

در حال حاضر در محل حادثه، 194 امدادگر و 255 کارمند وزارت امور داخلی حضور دارند و فعالیت امدادی و جست‌وجو در این منطقه را ادامه می‌دهند.

روز گذشته 16 ژانویه (27 دی)، یک فروند هواپیمای باری ترکیه که از «هنگ کنک» به سمت «استانبول» در پرواز بود و قصد سوخت‌گیری در فرودگاه ماناس قرقیزستان را داشت در اطراف این فرودگاه سقوط کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول