اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آغاز به کار کنفرانس سازش در پاریس/آیرو: هیچ جایگزینی برای راهکار دو دولتی وجود ندارد/انتقال سفارت آمریکا پیامدهای جدی و سنگینی خواهد داشت

کنفرانس بین‌المللی سازش دقایقی پیش با سخنرانی افتتاحیه وزیر خارجه فرانسه در جمع میهمانانی از 70 کشور جهان و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی آغاز شد.

آغاز به کار کنفرانس سازش در پاریس/آیرو: هیچ جایگزینی برای راهکار دو دولتی وجود ندارد/انتقال سفارت آمریکا پیامدهای جدی و سنگینی خواهد داشت

به گزارش گروه بین‌المللی خبرگزاری فارس، کنفرانس بین‌المللی برای احیای مذاکرات سازش بین فلسطین و رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه 15 ژانویه در سطح نمایندگان 70 کشور جهان در پاریس پایتخت فرانسه آغاز شد.

ده‌ها نفر از نمایندگان کشورهای عربی، اروپایی و اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل در حالی در این کنفرانس حضور دارند که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که این کنفرانس را «بیهوده» ارزیابی کرده‌، غایبان بزرگ این نشست هستند.

«ژان مارک آیرو» وزیر امور خارجه فرانسه طی سخنرانی افتتاحیه در اظهاراتی اعلام کرد: «من از تردیدها در خصوص این کنفرانس‌ و برگزاری آن در شرایط کنونی آگاه هستم. فرانسه معتقد است که تجدید فشارها برای حصول صلح هم‌اکنون بسیار اهمیت دارد.»

وی در خصوص قصد دونالد ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت‌المقدس گفت: «انتقال سفارت آمریکا اقدامی تحریک‌آمیز خواهد بود و من معتقدم که چنین اقدامی غیرممکن خواهد بود و تحقق آن پیامدها و عواقب جدی و سنگینی در پی خواهد داشت.»

اظهارات وزیر خارجه فرانسه در حالیست که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز دیروز شنبه در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی فیگارو اعلام کرد که انتقال سفارت نه تنها آمریکا را از مشروعیت در ایفای نقش در حل مناقشه محروم می‌کند، بلکه راه حل تشکیل دو دولت را نیز به فنا می‌کشاند.

وزیر خارجه فرانسه افزود: «فرانسه از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در پیشبرد روند صلح تقدیر و تشکر دارد. مسئله اسرائیل و فلسطین پس از گذشت دو سال بار دیگر در دستورکار جامعه بین‌المللی قرار گرفته است. قطعنامه 2334 سازمان ملل متحد بر ضرورت راهکار تشکیل دو دولت اسرائیل و فلسطین تأکید دارد. هم‌اکنون زمان توقف نیست و لازم است که اسرائیلی‌‌ها و فلسطینی‌ها را بار دیگر به میز مذاکره بازگردانیم چرا که هیچ جایگزینی برای راهکار دودولتی وجود ندارد.»

ژان مارک آیرو در ادامه خاطرنشان کرد: «امروز ما نیاز داریم که بگوییم هیچ راه‌حلی جز راهکار تشکیل دو دولت وجود ندارد و ببینیم که چگونه می‌توانیم در ازسرگیری مذاکرات صلح مشارکت داشته باشیم. ما با طرفین شفاف خواهیم بود و این شیوه اقدام و عمل ماست. ما آماده‌ایم که نتایج کنفرانس را فورا ارائه کنیم. هدف پایان دادن به مناقشات است به گونه‌ای که منطقه بتواند در صلح و  رفاه زندگی کند و دست خود را به سوی کسانی که خواهان بازگشت به مذاکرات هستند، دراز می‌کنیم چرا که هیچ راه‌حلی جز ایجاد دو دولت اسرائیل و فلسطین وجود ندارد.»

بنابر اعلام کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه)، محمود عباس که چارچوب پیشنهادی فرانسه را پذیرفته، طی هفته‌های آینده در قالب دیدار دوجانبه با نماینده اسرائیل در پاریس حضور خواهد یافت.

فرانسوآ اولاند رئیس‌جمهور فرانسه روز پنجشنبه گذشته درباره هدف اصلی از برگزاری این کنفرانس گفته بود: صلح تنها توسط اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها حاصل خواهد شد و نه هیچ کس دیگری و تنها مذاکرات مستقیم است که می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول