اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌زودی با برند مشترک صورت می‌گیرد

صادرات محصولات کنسرسیوم صادراتی گلاب و عرقیات میمند فارس

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به راه‌اندازی کنسرسیوم صادراتی خوشه گلاب و عرقیات گیاهی میمند فارس، بر حمایت به‌منظور توسعه فعالیت‌های این کنسرسیوم تأکید کرد.

صادرات محصولات کنسرسیوم صادراتی گلاب و عرقیات میمند فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، شاهپور قنبری صبح امروز در جلسه کمیته راهبری کنسرسیوم صادراتی گلاب و عرقیات گیاهی میمند فارس با اشاره به حمایت‌های این شرکت در شکل‌گیری کنسرسیوم‌های صادراتی اظهار داشت: با توجه به راهبرد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای تحقق اقتصاد مقاومتی، تشکیل این کنسرسیوم، به‌عنوان سومین کنسرسیوم صادراتی در دستور کار قرار گرفت و با انتخاب عامل اجرایی، مراحل شکل‌گیری، ثبت و فعالیت کنسرسیوم صادراتی گلاب و عرقیات گیاهی میمند فارس انجام شد.

وی با بیان اینکه پیش‌ از این و در سال‌های گذشته با حمایت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی خوشه صنعتی گلاب و عرقیات گیاهی در منطقه میمند فارس تشکیل و در مرحله توسعه‌یافتگی قرار گرفت، گفت: وجود 67 واحد سنتی و صنعتی در زمینه تولید گلاب و 60 نوع  عرقیات گیاهی بستر مناسبی برای فعالیت این خوشه فراهم کرد و با فعالیت این خوشه دستاوردهای مهمی در حوزه‌های بخش‌های توسعه بازار داخلی و خارجی، ارتقای سطح کمی و کیفی محصولات و ارتقای سطح فنّاوری واحدهای عضو خوشه صنعتی انجام شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس در ادامه با اشاره به تشکیل 30 جلسه با ذی‌نفعان خوشه گلاب و عرقیات گیاهی میمند فارس برای تشکیل کنسرسیوم صادراتی گفت: با توجه به اهداف تشکیل این کنسرسیوم در ارتقای صادرات محصولات، تاکنون تعدادی از تولیدکنندگان صنعتی و سنتی منطقه میمند  به عضویت کنسرسیوم درآمده‌اند.

قنبری با اشاره به  خدمات حمایتی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از این کنسرسیوم گفت: یکی از مهم‌ترین الزامات اعضای این کنسرسیوم برای حضور در بازارهای خارجی  ایجاد بسترهای لازم برای عرضه محصولات با یک برند مشترک بود که با برگزاری جلسات مختلف، زمینه ثبت برند مشترک فراهم و به‌زودی محصولات با برند مشترک عرضه خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به حمایت‌های انجام‌شده برای حضور اعضای کنسرسیوم میمند در نمایشگاه‌های بین‌المللی گفت: با اختصاص یارانه از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس برخی اعضای کنسرسیوم با حضور در نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا موفق به برپایی غرفه و ارائه توانمندی‌های خود کردند که حضور آن‌ها در این نمایشگاه منجر به مذاکرات  با دو شرکت بزرگ بین‌المللی برای صادرات عرقیات گیاهان دارویی و تأمین اسانس شده و بر اساس توافقات انجام‌شده نمایندگان کمپانی‌های خارجی برای بررسی شرایط و نحوه صادرات به میمند سفر خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس همچنین از حمایت‌های این شرکت به‌منظور اعزام اعضای کنسرسیوم گلاب و عرقیات گیاهی میمند به نمایشگاه عمان خبر داد و گفت: با توجه به علاقه‌مندی کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس به واردات گلاب و عرقیات گیاهی، حضور کنسرسیوم در نمایشگاه کشور عمان می‌تواند بسترساز ایجاد بازارهای صادراتی شود.

انتهای پیام/2448/ی30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول