اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

کشت و احیای 11 هزار هکتار گیاهان دارویی با مشارکت مردم در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از احیا، کشت و توسعه 11 هزار هکتار گیاهان دارویی با مشارکت مردم طی سه سال اخیر در استان خبر داد.

کشت و احیای 11 هزار هکتار گیاهان دارویی با مشارکت مردم در کهگیلویه و بویراحمد

عزت‌الله بهشتی‌فر امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: کشت گیاهان دارویی می‌تواند نقش موثری در بخش‌های مختلف مانند اشتغال، تولید و جلوگیری از تخریب مراتع داشته باشد.

مدیرکل منابع طبیعی کهگلویه و بویراحمد، اقدام به کشت و توسعه گیاهان دارویی را راهکاری مهم در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی دانست و بیان کرد: این کار تاکنون به خوبی در استان ما عملی شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های مشارکتی جنگل‌کاری و گیاهان دارویی در استان، گفت: این طرح‌ها در راستای احیا، توسعه و پیشگیری از تخریب منابع طبیعی اجرا شده‌اند.

این مسوول، کشت گیاهان دارویی با مشارکت و همکاری مردم در عرصه‌های ملی را از جمله این طرح‌ها عنوان کرد و بیان داشت: با این اقدام فرصت‌های شغلی زیادی در استان ایجاد شده است.

بهشتی‌فر با بیان اینکه طی سه سال اخیر با مشارکت مردم حدود 8 هزار و 200 هکتار جنگل‌کاری در استان اجرا شده است، گفت: در این مدت 11 هزار هکتار گیاهان دارویی در استان احیا و کشت شده است.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد باریجه، آنغوزه، کرفس و مورد را از جمله گیاهان دارویی کشت شده در استان عنوان کرد و یادآور شد: با این اقدام تا حد زیادی از تصرف و تخریب منابع طبیعی به صورتی محسوس جلوگیری کرده است.

وی یکی از مناطق مهم و محل کشت گیاهان دارویی را منطقه تنگ سرخ یاسوج بیان کرد و افزود: بهره‌برداران این منطقه علاوه بر استفاده از تولیدات خود و کسب درآمد، زمینه اشتغال برای چندین نفر دیگر را فراهم کرده‌اند به طوریکه برخی از این بهره‌برداران(غلامحسین صفایی) در جشنواره ملی کشاورزی ایران به عنوان بهره‌بردار نمونه انتخاب و از وی تجلیل شد.

این مسوول کهگیلویه و بویراحمد را دارای ظرفیت‌های متعددی در زمینه‌های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: احیا و توسعه گیاهان دارویی و استفاده از آنها در حوزه سرمایه‌گذاری و توسعه صادرات غیر نفتی از نمونه‌های بارز این ظرفیت‌ها است.

بهشتی‌فر با تاکید بر توجه و گسترش این حوزه، گفت: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک گیاهان دارویی از مهم‌ترین محصولات تولیدی، صادرات و عامل مهمی در ارتقای اقتصاد استان باشد.

انتهای پیام/82028/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول