اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

دبیر پارلمان سوریه در گفت‌وگو با فارس:

فتح حلب، آنکارا را پای میز مذاکره آورد/ ریاض و دوحه به دنبال برگ برنده در «آستانه»

دبیر پارلمان سوریه با بیان اینکه فتح حلب، گردانندگان تروریسم در سوریه را پای میز مذاکرات کشاند، گفت: اردوغان کاملاً درک کرده که تیر حمایت از تروریسم به سویش کمانه کرده از همین رو می خواهد بخشی از راه حل بحران سوریه باشد.

فتح حلب، آنکارا را پای میز مذاکره آورد/ ریاض و دوحه به دنبال برگ برنده در «آستانه»

«خالد العبود» دبیر پارلمان سوریه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق اظهار داشت: کشورهایی که در نبرد حلب شکست خوردند در نشست آستانه ملزم به پایبندی به تصمیم های طرف قوی تر یعنی دولت سوریه هستند.

وی با تاکید بر قدرت محور سوریه-ایران-روسیه برای حل نهایی همه بحران سوریه و دیگر بحران های منطقه گفت: قدرت روسیه در مهار سرکشی های ترکیه نیاز مبرم این محور برای حل سیاسی بحران سوریه بود.

العبود نشست آستانه را تکمیل گفت وگوها و نشست های پیشین برای حل بحران سوریه توصیف کرد و گفت: این نشست خالی از نفوذ آمریکا خواهد بود چرا که آستانه محصول پیروزی نظامی جبهه مقاومت است اما معنایش این نیست که محور مقاومت خود را از خطر آمریکا در امان بداند چون آمریکا با همکاری ایادی خود می خواهد به هر طریق در مذاکرات نفوذ داشته باشد.

دبیر پارلمان سوریه دستیابی به راه حل بحران سوریه را نیاز مبرم بسیاری کشورهای ذیربط با بحران سوریه دانست که به واقعیت سیاست و میدان نبرد در سوریه رسیده اند.

عربستان و قطر به دنبال برگ برنده برای مذاکرات آستانه

العبود گفت: جنایت تروریست های جبهه النصره در آلوده کردن آب شرب دمشق نیز در راستای تلاش حامیان آنها شامل رژیم های عربستان و قطر برای کسب برگه های میدانی به منظور ورود به مذاکرات آستانه است تا در فرآیند حل بحران سوریه برای خود جایی باز کنند.

وی در خصوص چرخش مواضع ترکیه در ازای بحران سوریه و همکاری آن با روسیه در برگزاری نشست آستانه گفت: ترکیه به یکباره موضع خود را در قبال بحران سوریه تغییر نداده است.

وی افزود: اردوغان کاملا درک کرده که بحران سوریه در حالی به پایان خود نزدیک می شود که تیر حمایت از تروریسم به سویش کمانه کرده و امنیت ملی آن را به مخاطره خواهد انداخته است، از همین رو می خواهد بخشی از راه حل بحران سوریه باشد.

دبیر پارلمان سوریه گفت: به هر حال به نظر می رسد مقامات ترکیه تحت فشار روسیه با حضور کردها در مذاکرات موافقت کرده اند و این می تواند تا حدی نشانه تغییر تقریبا ریشه ای در مواضع ترکیه در قبال بحران سوریه باشد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول