اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اذعان «المحیسنی» به شکست طرح ادغام گروههای تروریستی در سوریه

تروریست سعودی و مسئول دینی ائتلاف جیش الفتح اذعان کرد که طرح ادغام گروههای تروریستی معارض در سوریه شکست خورده و گروههای «احرار الشام» و «جبهه فتح الشام» مسئول این شسکت هستند.

اذعان «المحیسنی» به شکست طرح ادغام گروههای تروریستی در سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «عبدالله المحیسنی» قاضی شرعی ائتلاف تروریستی جیش الفتح اعلام کرد که تلاشهای ادغام گروههای تروریستی معارض در سوریه شکست خورده است.

المحیسنی در برنامه هفتگی خود به نام «منبر الشام» اعلام کرد که علل شکست ادغام مختلف است، ولی گروههای تروریستی «احرار الشام» و «جبهه فتح الشام» (جبهه النصره سابق) مسئول اصلی این شسکت هستند.

این تروریست سعودی اعلام کرد که فتح الشام همه شروطی را که احرار الشام مطرح کرده بود، پذیرفته بود از جمله کناره گیری «ابو محمد الجولانی» از فرماندهی گروه جدیدی که قرار بود تشکیل شود، ولی این جنبش شروط دیگری گذاشت.

چندی پیش شماری از مسئولان شرعی گروههای تروریستی و مستقل حاضر در سوریه ضمن انتقادات تند از المحیسنی، از وی خواستند که مردم سوریه را به حال خود رها کرده و در امور داخلی آنان دخالت نکند.

این افراد هشتکی به نام «المحیسنی_کفی_بثورتنا» (محیسنی، بازی با انقلاب ما کافی است) را به راه انداختند و خواستار رسواسازی طرح‌های این تروریست شدند(جزئیات بیشتر).

المحیسنی در واکنش به این درخواست اعلام کرد که «ادغام نیازی به فتوا ندارد» و مدعی شد که فقط علقه دین، او را به مردم سوریه پیوند می‌دهد.

وی با این ادعا که مردم سوریه خواستار ادغام گروههای تروریستی معارض هستند، اذعان کرد که به خاطر ممانعت گروههای معارض از ادغام، «پایگاه مردمی خود را از دست داده است».

پس از اینکه ارتش سوریه موفق شد شهر حلب را آزاد کند، المحیسنی اعلام کرد، زمانی که ارتش سوریه به ادلب حمله کند «مردم خواهند گفت که بیایید ادغام شویم».

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول