اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

خبرنگار فارس از سوریه گزارش می‌دهد

جولان عناصر جبهه النصره برای سربازگیری در دانشگاه‌های ترکیه

دانشگاه‌های ترکیه عرصه جولان گروه‌های تندرویی شده که جذب جوانان ترکیه و سربازگیری از بین دانشجویان این کشور را دنبال می‌کنند تا از آنها برای ترور افراد یا ساماندهی تظاهرات در شهرهای ترکیه استفاده کنند.

جولان عناصر جبهه النصره برای سربازگیری در دانشگاه‌های ترکیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه، طی سال هایی که سوریه با بحران روبروست گزارش ها و اخبار زیادی درباره دست داشتن ترکیه در کمک به گروه های تروریستی و رابطه حزب عدالت و توسعه با گروه های افراط گرا در سوریه منتشر شده است.

جیش الفتح، حزب ترکستانی، لشکر سلطان مراد و دیگر تروریست ها همچنان قدرت خود را از کمک های ترکیه می‌گیرند تا جایی که مقامات ترکیه خاک این کشور را پناهگاه تروریست ها و سرکرده های آن کرده‌اند.

با وجود اینکه نظام رجب طیب اردوغان برای تغییر سیاست های خود و بهبود روابط کشورش با مسکو تلاش می کند اما هنوز اخباری درباره رابطه قوی بین ترکیه با سرکرده های گروه های تندرو مسلح در سوریه به بیرون درز می شود.

در همین راستا پایگاه سندیکا أورگ ترکیه خبر داد موسسه آموزشی جوانان ترکیه موسوم به «توقورا » دانشجویان خود را وادار کرده بود که در راهپیمایی هایی که ماه گذشته میلادی در اعتراض به نبرد حلب در برابر سفارت روسیه و ایران برگزار شد، شرکت کنند.

این پایگاه خبری آورده است: راهپیمایی های مذکور به تظاهرات افراط گراهایی تبدیل شده بود که روسیه و ایران را محکوم می کردند کما اینکه به این دانشجویان سفارش شده بود ویدیوهایی که از سخنرانی های عبدالله المحیسنی رهبر جبهه النصره در سوریه منتشر شده مشاهده کنند که در آن از دانشجویان ترکیه ای خواسته شده با افراد مسلح در حلب اعلام همبستگی کنند و به نام سلطان عبدالحمید در پروژه افتتاح تونل اوراسیا رای بدهند.

توقورا یک موسسه آموزشی است که با مجوز رسمی دولت ترکیه فعالیت می کند و در بسیاری از فعالیت ها با همکاری وزارت آموزش و پروش شرکت دارد.

منابعی در داخل ترکیه با اشاره به همکاری موسسه توقورا در فعالیت های ویژه پناهندگان سوری گفت: این موسسه به آوارگان سوری زبان ترکی می آموزد تا آنها را  به جامعه ترکیه ملحق کند.

این منابع گفتند: این موسسه بین مردم ترکیه به موسسه ای دینی که با پوشش تربیتی و آموزشی فعالیت می کند مشهور است و بیشتر مسئولین این موسسه نیز منتسب به حزب تروریست ترکستانی هستند که در سوریه با نظام اسد جنگ می کند و برخی دیگر از آنها هم گرایش هایی به سمت جبهه النصره دارند.

منابع ترکیه ای ادامه دادند: این موسسه همچنین دانشجویان خود را وادار به دنبال کردن سخنرانی های عبد الله المحیسنی سرکرده جبهه النصره در سوریه می کند که این قضیه نشانه وجود رابطه ای بین المحیسنی با این موسسه و وجود تحرکات جبهه النصره در دانشگاه های ترکیه است وگرنه برای چه المحیسنی به طور ویژه دانشجویان دانشگاه های ترکیه را خطاب قرار می دهد.

برخی ناظران ترکیه معتقدند دانشگاه های ترکیه عرصه جولان گروه های تندرویی شده که جذب جوانان ترکیه و سربازگیری از بین دانشجویان این کشور را دنبال می کنند تا از آنها برای عملیات های ترور یا ساماندهی تظاهرات در شهرهای ترکیه استفاده کنند.

ناظران با تاکید بر اینکه امنیت ملی ترکیه در معرض خطر بزرگی است، گفتند موسسه توقورا اندیشه های مذهبی را علیه دیگر ارکان جامعه ترکیه تقویت می کند و تبلیغ به رای دهی به نفع پروژه ای می کند که نام سلطان عبدالحمید معروف به جنایات نسل کشی علیه ملت ترکیه در اوایل حکومت عثمانی ها را یدک می کشد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول