اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فناوری ثبت احوال خراسان جنوبی خبر داد

وصول بیش‌ از 130 هزار درخواست برای کارت ملی هوشمند در خراسان جنوبی

معاون فناوری ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: از آغاز اجرای طرح صدور کارت هوشمند ملی تا پایان آذر ماه امسال 130 هزار و 678 مورد درخواست از سوی مردم استان برای صدور این کارت‌ها وصول شده است.

وصول بیش‌ از 130 هزار درخواست برای کارت ملی هوشمند در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا مهرآور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فرآیند ثبت‌نام کارت هوشمند ملی شامل دو مرحله پیش ثبت‌نام و تکمیل ثبت‌نام می‌شود.

وی با بیان اینکه مرحله پیش‌ ثبت‌نام کارت هوشمند ملی از طریق درگاه اینترنتی انجام می‌شود، تصریح کرد: همچنین مرحله تکمیل ثبت‌نام در ادارات ثبت‌احوال، دفاتر پیشخوان و ادارات پست انجام می‌شود.

معاون فناوری و آمار جمعیتی ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: به دلیل نحوه استاندارد بودن عکس برای کارت هوشمند ملی عکس افراد در محل گرفته می‌شود.

مهرآور با اشاره به مشکلات قطعی سایت برای ثبت‌نام مردم برای کارت هوشمند ملی افزود: این مشکل از طرف ثبت احوال نبوده و با توجه به ترافیک بالا این مشکل ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: زمانی که کارت در ادارات وصول می‌شود برای مردم پیامک می‌رود که طی یک هفته برای دریافت کارت‌های خود به ادارات ثبت احوال مراجعه کنند اما نیاز به عجله در کار نیست و می‌توانند حداکثر ظرف دو ماه برای دریافت کارت خود مراجعه کنند.

معاون فناوری و آمار جمعیتی ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح صدور کارت‌های هوشمند ملی از سال 90 آغاز شده است، تصریح کرد: از آذر ماه سال گذشته فراوانی درخواست برای صدور این کارت‌ها به اوج خود رسیده است.

مهرآور یادآور شد: از آغاز اجرای طرح صدور کارت هوشمند ملی تا پایان آذر ماه امسال 130 هزار و 678 مورد درخواست از سوی مردم استان برای صدور این کارت‌ها وصول شده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد 34 هزار و 203 مورد کارت اولی، 831 مورد برای اصلاح و تغییر هویتی، 32 مورد تعویضی و 117 مورد فقدان کارت‎های ملی بوده است.

معاون فناوری و آمار جمعیتی ثبت احوال خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: از آغاز اجرای طرح صدور کارت هوشمند ملی تا پایان آذرماه امسال 76 هزار و 631 فقره کارت به مردم تحویل داده شده است.

انتهای پیام/69027/ی30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول