اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قیدار:

جبهه مردمى نیروهاى انقلاب اسلامى به هیچ حزب و تشکل خاصى تعلق ندارد

امام جمعه قیدار به تأسیس و اعلام موجودیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: جبهه مردمى نیروهاى انقلاب اسلامى حزب نیست و این جبهه یک سر و گردن از گروه‌‏ها و احزاب بالاتر است و به هیچ حزب و تشکل خاصى تعلق ندارد.

جبهه مردمى نیروهاى انقلاب اسلامى به هیچ حزب و تشکل خاصى تعلق ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی طالبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر قیدار به فرمایشات مقام معظم رهبری در آستانه سالروز بزرگداشت حماسه 9 دى بر عناصر قدرت در نظام اسلامى اشاره و اظهار کرد: معظم‌له تاکید کردند که دشمنان نظام اسلامى در فتنه 88 تلاش کردند که حمایت مردمى از نظام را به‏ عنوان یکى از اصلی‌‏ترین عناصر قدرت نظام از میان ببرند که با هوشیارى و آگاهى مردم، تیر دشمن به سنگ خورد و با بصیرت مردم در نهم دى نقشه‏‌هاى دشمن با شکست مواجه شد. وی با بیان اینکه دشمنان ملت ایران در سال 88 تلاش کردند که با ترغیب دشمنان ملت ایران و به‏‌خصوص آمریکا، زمینه افزایش تحریم‏‌ها علیه ملت ایران را ایجاد کنند، اضافه کرد: هدف از این اقدامات این بود که مردم را از پیمودن راه اسلام باز دارند.

امام جمعه قیدار تصریح کرد: آنچه قابل توجه و عبرت‌آموز است، نامه‌ای هشت صفحه‌ای است که در نهم آذرماه سال 88 از سوی بعضی افراد فعال در فتنۀ سبز از ایران به آمریکا فرستاده شده، که این نامه در پاسخ این سؤال وزارت امور خارجۀ آمریکا از رهبران جنبش سبز است که «ما باید چه کاری انجام دهیم و چه کاری نباید انجام دهیم»، پاسخی که از سوی فعالین فتنه سبز به این نامه داده شده، به اندازه‌ای شرم‌آور است که تا ابد برای نویسندگان آن، سیاه‌رویی را به دنبال خواهد داشت، چرا که آنها به آمریکایی‌ها می‌گویند، اگر می‌خواهید جنبش سبز به پیروزی برسد ایران را تحریم اقتصادی کنید، چون می‌خواهد بمب اتمی بسازد، به ایران فشار وارد کنید تا مردم از ما حمایت کنند و در برابر جمهوری اسلامی بایستند.

طالبی با تشریح بندهای دیگری از نامه مذکور افزود: نویسندگان نامه، آمریکایی‌ها را تشویق و دعوت می‌کنند که برای دست یافتن به منافع غرب در ایران و تأمین صلح جهانی با ایران در مذاکرات هسته‌ای توافق نکند و به جای آن فشار و تحریم اعمال کند و آنها صریحاً به آمریکایی‌ها می‌گویند جنبش سبز طرفدار جدایی دین از سیاست در ایران است.

وی با بیان اینکه در روزهاى اخیر هم گروهى از خائنان فتنه‏‌گر و دشمنان ملت ایران با نامه‌نگارى به رئیس جمهور منتخب آمریکا (دونالد ترامپ) از او خواسته‏‌اند که با افزایش تحریم‏‌ها، فشار را بر ملت ایران افزایش دهد و با عهدشکنى در برجام رسماً به دشمنى با ایران ادامه دهد، ابراز کرد: خیانت این فتنه‌گران چنان رسوا و باعث بى‏‌آبرویى است که برخى از همراهان داخلى آن‏ها نیز از این رسوایى شرمنده شده و از آن تبرى مى‌جویند.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه برخى از دست‌‏اندر‏کاران و یا مدافعان این فتنه‏‌گران هنوز به خودشان نیامده‌اند و هنوز هم عده‌‏اى تشکیک و به آن اشکال مى‏‌کنند، به نظام ایراد وارد مى‏‌کنند و از آن طلبکارند، تاکید کرد: آنها از بیان این حقایق ناراضی و ناراحتند، از برگزاری برنامه 9 دی ناراحتند و بیان این حقایق را اختلاف‌افکنی می‌دانند، باید این حقایق گفته شود و تکرار شود و مایه عبرت شود اگر چه عده‌ای ناراحت شوند در این عصبانیت بمیرند.

طالبی تصریح کرد: چیزى که محرز است و صریح در قرآن آمده این است که فتنه از قتل بدتر است که قرآن آن را با دو تعبیر بیان می‌کند، مى‌‏باشد.

وی با بیان اینکه از دیدگاه حقوقى هیچ جرمى بالاتر از قتل نیست، به‏طورى که قرآن، می‌فرماید، هر کس یک نفر را بکشد مانند این است که تمام مردم را کشته است و مجازات هیچ جرمى مانند مجازات قتل نفس سنگین نیست چرا که مجازات آن قصاص است، پس جرمى شدیدتر از قتل هم وجود دارد و آن فتنه است، چرا که خطرش براندازى حکومت است که موجب از بین رفتن امنیت و آسایش مردم است.

امام جمعه قیدار با مرورى بر فتنه 88 که فتنه‌گرها کشور را به آشوب کشیدند و لطمه به حیثیت نظام زدند، افزود: براى براندازى حکومت از دشمنان، برنامه و کمک‏‌هاى مادى دریافت کردند و هدف نابود کردن نظام را داشتند، آیا مجازاتشان در براندازی حکومت اسلامى کمتر از مجازات محارب خواهد بود؟

طالبی با بیان اینکه در فتنه سبز در تابلوها روی کلمۀ جمهوری اسلامی علامت ضربدر می‌کشیدند و شعار جمهوری ایرانی سر می‌دادند، ادامه داد: این اقدامات نشان می‌دهد که انتخابات بهانه بوده و آن‌ها اصل نظام را نشانه گرفته بودند، حال سؤال من این است، آیا هیچ ایرانی مسلمان و با شرف و غیرت و وطن‌خواهی هست که با دیدن این همه خیانت و وطن‌فروشی و پستی و بیگانه‌پرستی به عوامل فتنه لعنت و نفرین نکند و از فتنه 88 بیزاری نجوید، ملت ایران در نهم دی‌ماه 88  با نمایش با شکوه خود در سراسر ایران از طراحان فتنه آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و مزدوران داخلی آنها ابراز انزجار و نفرت کردند و پاسخی شایسته دادند.

وی با طرح این سؤال که چرا یک عده که دم از پیروی از امام راحل می‌زنند، هنوز بعد از هفت سال از فتنه 88 سکوت کردند و کلمه‌ای در محکومیت فتنه نگفتند و دوست دارند به فراموشی سپرده شود و بازخوانی نشود، اضافه کرد: چرا هنوز هم از کسانی که به امام توهین کردند و از امر ولی امر مسلمین تمرد کردند و به عاشورا و پرچم امام حسین (ع) توهین کردند، تبری نمی‌جویند و اظهار برائت نمی‌کنند.

امام جمعه قیدار تاکید کرد: ملت ایران هم باید مراقب کنند تا کسانی که دیروز در فتنۀ 88 آتش بیار معرکه بوده‌اند یا با سکوت خودشان بر عمل کثیف فتنه صحه گذاشتند دوباره تحت هیچ نام و نقاب دیگری به صحنه سیاست راه پیدا نکنند و به منصب و مسؤولیت نرسند.

طالبی به تأسیس و اعلام موجودیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در روز یکشنبه اشاره کرد و افزود: جبهه مردمى انقلاب اسلامى تشکلى است که در آستانه سالروز حماسه مردمى 9دى اعلام موجودیت کرده و اعضاى این تشکل، از افراد مورد وثوق و کاربلد و انقلابی در حوزه‏‌هاى مختلف اعم از رسانه، سیاست، ورزش، دین، فرهنگ، اقتصاد و دانشگاه هستند.

وی با بیان اینکه جبهه مردمى نیروهاى انقلاب اسلامى حزب نیست و این جبهه یک سر و گردن از گروه‌‏ها و احزاب بالاتر است و به هیچ حزب و تشکل خاصى تعلق ندارد، اضافه کرد: این جبهه مى‏‌خواهد بین همه نیروهاى با اخلاص و معتقد به نظام، انقلاب، امام و رهبرى با هر گرایشى وحدت ایجاد کرده و با بازگشت به اصول و ارزش‌‏هاى اسلام و انقلاب و با هم‏فکرى و همدلى، راه را براى حضور مؤثر و مستمر مردم در اداره کشور هموار کند و موانع حرکت رو به جلو و عوامل سد‌کننده پیشرفت را از سر راه بردارد.

امام جمعه قیدار در ادامه به وقایع تاریخی پیش رو از جمله سالروز نامه تاریخی امام راحل به گورباچف و شهادت تیمسار سرلشکر ستاری فرمانده نیروی هوایی در 15 دی 73 اشاره کرد و گفت: شهید تیمسار ستاری افسرى مؤمن، متعهد، شجاع، آگاه، تیزهوش و کاردان بود که طرح‏‌ها و ابتکارهاى زیادى در تجهیز سیستم‏‌هاى رادارى، پدافندى به اجرا گذاشت که در طول جنگ تحمیلى توان نیروى هوایى را در سرنگونى هواپیماهاى متجاوز دشمن دو چندان کرد.

انتهای پیام/73004/ک40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول