اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان خبر داد

اجرای چهار طرح ویژه گردشگری در روستاهای گلستان

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان از اجرای چهار طرح ویژه گردشگری در روستاهای استان گلستان خبر داد و افزود: بخش نخست اجرای این طرح در روستاهای شاهکوه، فارسیان، محمدآباد و گچی‎سو به اتمام رسیده است.

اجرای چهار طرح ویژه گردشگری در روستاهای گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی نصیبی پنج‌شنبه شب در حاشیه دهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره فرهنگی اقوام فرصت مغتنمی است که بتوانیم فرهنگ روستایی استان گلستان را به نمایش بگذاریم.

وی تصریح کرد: در راستای توسعه فرهنگی اقوام به ویژه روستاهای استان گلستان علاوه بر برگزاری این جشنواره در 15 الی 18 دی ما از غرفه‎های 10 تا 12 روستاهای 14 استان کشور حضور دارند و می‎توان از این فرصت برای معرفی فرهنگ اقوام استان گلستان بهره جست.

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان با بیان اینکه برنامه‎ریزی خوبی در راستای معرفی فرهنگ اقوام استان گلستان در امور روستایی صورت گرفته، یادآور شد: به دنبال این بودیم زمینه حضور هنرمندان 40 روستا را در جشنواره فرهنگی اقوام داشته باشیم.

نصیبی با بیان اینکه با پرداخت تسهیلات و سرمایه‎گذاری درصدد هستیم که بتوانیم صنعت گردشگری استان را پویا کنیم، افزود: پرداخت تسهیلات و سرمایه‎گذاری در این راستا صورت گرفته است و به دنبال این هستیم که در بخش گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی جذب سرمایه‎گذار در روستاها استان داشته باشیم.

وی بابیان اینکه بخشی از اعتبارات عمرانی را به توسعه زیرساخت‎های گردشگری در روستا اختصاص دادیم، یادآور شد: در راستای توسعه گردشگری حمایت تسهیلاتی اتفاق افتاده است.

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان از اجرای چهار طرح ویژه گردشگری در روستاهای استان گلستان خبر داد و افزود: بخش نخست اجرای این طرح در روستاهای شاهکوه، فارسیان، محمدآباد و گچی‎سو در استان به اتمام رسیده است و اقدامات خاصی عمرانی در این روستاها برای توسعه گردشگری اتفاق افتاده است.

نصیبی ابراز داشت: در این روستاها نگاه ویژه‎ای به زیرساخت‎های گردشگری داشتیم و در روستای فارسیان حمام عمومی و قدیمی این روستا در حال مرمت است و همچنین مسیر آبشار تاریخی این روستا با همت بخشداری و فرمانداری در حال بهسازی هستیم.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه در روستای گچی‎سو بهسازی مسیر و اجرای طرح سرویش بهداشتی را داشتیم، گفت: در روستای شاهکوه جداره‌سازی بافت روستا و در روستای محمد آباد طرح‎های گردشگری و طبیعت‎گری را دنبال می‎کنیم.

این مقام مسوؤل به برگزاری جشنواره اقوام اشاره کرد و افزود: امید است مردم استان گلستان در این جشنواره حضور پیدا کنند و از غرفه‎های برتر و دستاوردهای روستایی بازدید کنند.

انتهای پیام/83015/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول