اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

کابینه مصر طرح واگذاری «تیران» و «صنافیر» به عربستان را تصویب کرد

دولت ژنرال سیسی به رغم اعتراضات خیابانی جوانان مصری، طرح انتقال دو جزیره در دریای سرخ به عربستان را تصویب کرد.

کابینه مصر طرح واگذاری «تیران» و «صنافیر» به عربستان را تصویب کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کابینه مصر پس از ماه‌ها بحث چالشی و اعتراضات مردمی، طرح انتقال حاکمیت دو جزیره دریای سرخ به عربستان را تصویب کرد.

سعودی‌ها می‌گویند که دو جزیره «تیران» و «صنافیر» پیش از این به ریاض تعلق داشته و حالا مصری‌ها باید این منالطق را بازگردانند.

اواسط بهار امسال، «سلمان بن‌عبدالعزیز» شاه عربستان به مصر رفت و در همان سفر بود که بحث انتقال حاکمیت این دو جزیره با دولتمردان قاهره مطرح شد.

مصر این روزها با مشکلات اقتصادی شدیدی دست و پنجه نرم می‌کند؛ شاید به همین خاطر بود که دولت در ضمن تلاش برای فرونشاندن آتش خشم جوانانی که در خیابان‌های قاهره در اعتراض به وطن‌فروشی شعار می‌دادند، خبر تصمیم عربستان برای سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری در اقتصاد بی‌جان مصر را منتشر می‌کرد.

مخالفان البته راهکار مدنی اعتراض را هم پیش گرفتند و علیه این اقدام شکایت کردند. دادگاهی در قاهره ابتدا این موافقتنامه را رد کرد و بعد هم دیوان عالی اداری مصر با آن مخالفت کرد. دیوان عالی قرار است روز ۱۶ ژانویه (دو هفته دیگر) حکم نهایی خود در این رابطه را صادر کند.

امروز اما کابینه دولت ژنرال «عبدالفتاح سیسی»که منتظر این حکم نیست، قانون انتقال حاکمیت این دو جزیره به عربستان را تصویب و برای تأیید نهایی به پارلمان فرستاد.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول