اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

نگرانی مصر از بازگشت تروریست‌ها از سوریه و لیبی

یک مسئول دستگاه امنیتی مصر تاکید کرد که مسئولان این کشور مقابله با خطر بازگشت تروریست‌ها از سوریه، عراق و لیبی به کشور را در اولویت خود قرار داده‌اند.

نگرانی مصر از بازگشت تروریست‌ها از سوریه و لیبی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مسئول دستگاه امنیتی مصر گفت: قاهره اطلاع دارد که تعداد زیادی از مصری‌ها در جبهه‌های جنگ در کنار تروریست‌ها در سوریه و لیبی بوده‌اند و در صورت شکست گروه‌های تروریستی در این مناطق به کشور باز خواهند گشت.

روزنامه الحیات به نقل از این مسئول مصری نوشت: خطر کسانی که از جبهه‌های جنگ در خارج به کشور بازمی‌گردند در ماه‌های اخیر بیشتر شده است زیرا اخیرا حملات تروریستی در کشور رخ داد که بدون مشارکت اعضای باندهای خرابکار این عملیات‌ها با مشارکت فردی ممکن نیست چرا که چنین عملیات‌هایی به آموزش‌های عالی و مهارت‌های ویژه برای ساخت مواد منفجره نیاز دارد.

وی فاش کرد: باندهای خرابکاری که اخیرا بازداشت شده‌اند تقریبا ستون اصلی این باندها مصری‌هایی بودند که در خارج جنگ می‌کردند.

وی در ادامه افزود که مشکل در این است که تمامی جبهه‌ها برای نفوذ این افراد از شرق و جنوب مهیاست و خطر بزرگ‌تر مربوط به نفوذ این افراد از غرب است که البته توافقات امنیتی برای تامین امنیت مرزهای شرقی صورت گرفته اما مرزهای غربی به دلیل امتداد آن و اوضاع لیبی چالش بزرگ محسوب می‌شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول