اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

ملاقات یک رهبر اخوانی مصر با مادرش در دادگاه پس از ۳ سال

«محمد البلتاجی» یکی از چهره‌های سرشناس انقلاب ۲۵ ژانویه مصر و از رهبران بارز جماعت اخوان‌المسلمین پس از گذشت ۳ سال حبس، با مادرش ملاقات کرد.

ملاقات یک رهبر اخوانی مصر با مادرش در دادگاه پس از ۳ سال

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احمد سعد» یکی از اعضای تیم حقوقی دفاع از رهبران اخوان‌المسلمین گفت: بلتاجی روز سه‌شنبه (دیروز) پس از گذشت بیش از 3 سال برای نخستین بار در جلسه دادگاه با مادرش ملاقات کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، قاضی حسن فرید در جریان رسیدگی به پرونده «پراکنده کردن تحصن هواداران مرسی در میدان رابعه العدویه» به بلتاجی اجازه داد تا به مدت 10 دقیقه از قفس اتهام خارج شده و با مادرش که بر روی صندلی چرخدار در دادگاه حاضر شده بود، ملاقات کند.

وکیل بلتاجی اشاره کرد که وضعیت جسمانی مادر بلتاجی و ممانعت مسئولان مصر از ملاقات مستمر وی یکی از مهم‌ترین موانع برای دیدار بلتاجی با مادرش در این مدت بوده است.

محمد بلتاجی نماینده سابق پارلمان و یکی از چهره‌های انقلاب 25 ژانویه علیه حسنی مبارک است که از سال 2013 به دنبال عزل محمد مرسی از ریاست جمهوری بازداشت شده و در زندان العقرب واقع در جنوب قاهره زندانی است و احکام متعددی علیه وی که در مجموع به بیش از 100 سال حبس می‌رسد، صادر شده است که البته این احکام نهایی نیست.

دادگاه جنایی قاهره روز سه‌شنبه رسیدگی به پرونده میدان رابعه العدویه را به 17 ژانویه (28 دیماه) موکول کرد.

متهمان این پرونده عبارتند از محمد بدیع، محمد بلتاجی، اسامه پسر مرسی به همراه 736 نفر دیگر و این متهمان با اتهاماتی از قبیل رهبری تحصن مسلحانه در میدان رابعه العدویه، بستن راه، اعمال محدودیت در برابر تردد مردم و قتل عمد مواجه هستند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول