اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

یک مسئول امنیتی سوریه در گفت‌وگو با فارس هشدار داد

«کودکان انتحاری» شگرد جدید تروریست‌ها برای حمله به محله‌های دمشق

یک مسئول امنیتی سوریه گفت: تروریست‌ها سعی می کنند با بستن بمب به کودکان شگرد جدیدی را برای حمله به محله‌های دمشق بکار گیرند اما نیروهای امنیتی برای مقابله با هر سناریوی تروریست‌ها در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

«کودکان انتحاری» شگرد جدید تروریست‌ها برای حمله به محله‌های دمشق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، پس از آنکه «عبدالرحمن شداد»، تروریست معروف به ابونمر جمعه هفته گذشته دختر 9 ساله خود فاطمه را به انجام عملیات انتحاری در قرارگاه پلیس محله المیدان دمشق وادار کرده و خود نیز توسط یکی از گروه های مسلح موجود در محله قابون دمشق کشته شد، دستگاه امنیتی سوریه در موسم اعیاد مسیحی به حال آماده باش درآمده است و تدابیر امنیتی در پست های بازرسی شدت گرفته است.

در همین خصوص یک مقام امنیتی سوریه به خبرنگار فارس گفت: گروه های تروریستی در غوطه شرقی دمشق قصد ارسال خودروهای حامل مواد منفجره به دمشق و حومه آن را دارند و بنا به اطلاعات رسیده احتمال دارد تروریست ها بچه های کوچک را ربوده و با بستن بمب به کمرشان آنها را به پست های نظامی و اداره های پلیس بفرستند.

وی با اشاره به قصد جبهه فتح الشام ( النصره سابق) برای انجام چند عملیات انتحاری علیه اهداف دولت سوریه گفت: بر اساس اطلاعات رسیده تروریست های غوطه شرقی می خواهند شیوه های جدیدی را برای حملات خود به داخل شهرهای سوریه بکارگیرند .

این منبع امنیتی سوریه ادامه داد: اعزام خودروهای بمب گذاری شده با وجود اینکه شناسایی آنها نیز دشوار است اما راهبرد شناخته شده ای برای همه است بنابراین گروه های تروریستی به دنبال شیوه های جدیدی هستند که از جمله آنها استفاده از کودکان ربوده شده به منظور بستن بمب به آنها و فرستادنشان به پست ها و اداره های امنیت و پلیس است.

وی تاکید کرد: در لحظه انفجار کودکان، تروریست ها با خودروهایی که خود را به نزیکی پست های بازرسی رسانده اند به آنجا حمله می کنند تا با ایجاد ترس و ناامنی نشان بدهند که به رغم از دست دادن مناطق تحت سیطره خود همچنان حضور دارند و از طریق رسانه ای نیز بر روحیه شهروندان سوریه و فضای مثبت ناشی از پیروزی های ارتش سوریه تاثیرگذارند.

این مسئول امنیتی سوریه در پاسخ به اینکه مناطق تجهیز و طراحی حملات تروریست ها کجاست، گفت: شماری از مناطقی که آشتی هایی با دولت در آنجا منعقد شده شامل هسته های خفته تروریستی است برای مثال مناطقی مثل برزه، لقابون، حرستا و التل اماکن احتمالی حضور تروریست هایی است که در آنجا برای حمله کودکان انتحاری و خودروهای حامل تروریست ها تدارک می بینند.

وی از مهم ترین اهداف عملیات های انتحاری تروریست ها را سیطره بر محله هایی در داخل پایتخت سوریه خواند و گفت: تروریست ها از ابتدای بحران سوریه تلاش داشتند از طریق تظاهرات و سپس به آتش کشیدن لاستیک خودروها و بستن ورودی ها و خروج های محله ها این اماکن را تحت سیطره خود بگیرند اما نتوانستند و پس از آن که خود را کاملا به سلاح مجهز دیدند بار دیگر برای تحقق اهداف خود تقلا می کنند.

این مسئول امنیتی سوریه تاکید کرد: تسلط مجدد تروریست ها بر هر کدام از محله های دمشق هیاهوی رسانه ای در سطح منطقه و جهان به پا خواهد کرد.

وی افزود: تروریست ها می خواهند تجربه محله جوبر را به سادگی تکرار کنند اما هم اینک در محله های مهم تر و با عمق بیشتر در داخل شهر دمشق که احتمالا محله میدان ( از حیث جمعیت بالایی ساکنان آن) یکی از اهداف تروریست هاست از همین رو نیروهای امنیتی برای حفظ جان شهروندان همه تلاش خود را به کار بسته اند.

منبع امنیتی سوریه تاکید کرد که همه دستگاه های امنیتی و پلیس سوریه در آماده باش کامل برای مقابله با هر سناریوی احتمالی هستند و به ملت سوریه اطمینان خاطر می دهند که همه تلاش تروریست ها برای ناامن کردن محله های دمشق یا هر شهر دیگری با شکست همراه خواهد بود.

به گزارش فارس، عبدالرحمن شداد معروف به ابونمر که از عناصر گروهک تروریستی «جبهه النصره» بود، 16 دسامبر گذشته، طی اقدامی وحشیانه دختر 9 ساله خود به نام فاطمه را در یکی از مقرهای پلیس دمشق منفجر کرد.

 این تروریست بعد از این حادثه ویدیوئی را منتشر کرد که در آن دو دختر خود به نام‌های فاطمه و اسلام را برای انجام عملیات تروریستی تشویق می‌کند.

در یک ویدئوی دیگر، مادر این دو کودک دیده می‌شود که در حال خداحافظی کردن با آن‌هاست و در پایان می‌گوید: «شکیبا باشید و صبر پیشه کنید».

وزارت خارجه سوریه بعد از این حادثه، در واکنش به این جنایت اعلام کرد که استفاده گروه‌های تروریستی از کودکان و دختران و پسران برای اجرای اهداف تروریستی و غیر انسانی خود دلیلی بر این مسئله است که حامیان این گروهها هیچ اهمیتی برای زندگی کودکان سوری قائل نیستند.

دمشق با ارسال دو نامه جداگانه به رئیس شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل تأکید کرد: «گروه‌های تروریستی در تاریخ 2016/12/16 جنایت شنیع دیگری را مرتکب شدند و از یک کودک 8 ساله سوء استفاده کردند و مقداری مواد منفجره بر او بستند و از او خواستند که وارد مرکز پلیس المیدان شود و اعلام کند که گم شده است».

دراین حادثه این دختر و یک افسر پلیس کشته شدند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول