اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا یک ماه آینده در شیراز صورت می‌گیرد

آغاز مناسب‌سازی نصب سیستم جدید تلفن ثابت و دیتا بر بستر فیبر نوری

رئیس ناحیه 3 مخابرات شیراز از آغاز بسترسازی برای نصب سیستم جدید تلفن ثابت و دیتا بر بستر فیبر نوری در شیراز خبر داد.

آغاز مناسب‌سازی نصب سیستم جدید تلفن ثابت و دیتا بر بستر فیبر نوری

عبدالرسول نجاتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز، اظهار داشت: با تعویض سیستم‌های قدیمی، سیستم جدید تلفن ثابت و دیتا بر بستر فیبر نوری به‌نام (ftth) در برخی نقاط شهر شیراز جایگزین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این فناوری جدید در کنار شبکه فعلی و در نقاطی که دارای مشترکان متمرکز و تجاری هستند، انجام خواهد شد.

نجاتی همچنین گفت: تمام سیستم‌های تلفن ثابت به این فناوری جدید مجهز نخواهد شد و در حال حاضر تنها شامل مشترکان متمرکز و تجاری خواهد بود.

این مقام مسؤول در تشریح سیستم (ftth) اظهار داشت: سیستم «فیبر تا درب منزل» یا (ftth) در حال حاضر در بیشتر کشورهای دنیا جایگزین شبکه کابل مسی شده است.

وی ادامه داد: برای انجام این طرح و اجرای فیبر نوری در نقاطی از شهر شیراز حفاری‌هایی صورت گرفته و تا یک ماه آینده بستر مناسب برای اجرای این طرح در برخی از مناطق این شهر فراهم خواهد شد.

نجاتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، پروژه فیبر نوری یکی از اولویت‌های اصلی شرکت مخابرات ایران است که در استان فارس با توجه به نصب تجهیزات نسل بعدی شبکه مخابرات یا (ngn) صورت خواهد گرفت.

رئیس مخابرات ناحیه 3 شیراز در پایان اظهار داشت: این سیستم به دلیل محدودیت‌های ارسال پهنای باند بر روی شبکه کابل مسی استفاده می‌شود و با نصب تجهیزات مناسب می‌توان، هر پهنای باندی را ارسال کرد.

انتهای پیام/2448/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول