اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اختصاصی فارس

حال و هوای فوعه و کفریا در محاصره برف، سرما و تکفیری‌ها + فیلم

هجوم برف و سرما در کنار محاصره توسط گروه‌های تروریستی تکفیری «جیش الفتح» موجب شده، شرایط معیشتی در شهرک‌های شیعه‌نشین «فوعه» و «کفریا» بیش از پیش برای ساکنان آن سخت شود.

حال و هوای فوعه و کفریا در محاصره برف، سرما و تکفیری‌ها + فیلم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه، شیعیان دو شهرک «فوعه» و «کفریا»، در ریف شمالی ادلب این روزها شرایط بسیار سختی را سپری می‌کنند. نبود سوخت، دارو، مواد غذایی باعث تشدید وضعیت بیماران و مجروحان و زنان و کودکان و سالمندان در این دو شهرک شده است.

بهمین دلیل، دولت سوریه براساس توافق قرار است، 4 هزار نفر از اهالی این شهرک‌ها را که دارای شرایط جسمانی و سلامتی نامساعدی هستند، برای ادامه درمان و مداوا به حارج از این شهرک‌ها منتقل کند.

شیعیان در محاصره ریف ادلب سوریه، این روزها علاوه بر تحمل محاصره شدید از سوی ائتلاف تروریستی «جیش الفتح» که دو گروه تکفیری «جبهه النصره» و «جنبش احرار الشام» اصلی‌ترین و مهمترین گروه‌های آن را تشکیل می‌دهند، مجبور هستند، موج شدید برف و سرما را نیز تحمل کنند.

بی‌شک تحمل برف و سرما سخت نیست، آنچه زمستان‌های بسیار سرد فوعه و کفریا را برای اهالی آن طاقت فرسا و غیر قابل تحمل می‌کند، نبود سوخت و کمبود انرژی است، بنحوی که مردم برای پخت و پز و گرم کردن خود به استفاده از چوب درختان و خس و خاشاک روی می‌آورند.

با این وجود و همانگونه که در فیلم مشاهده می‌شود، آنها همچنان روحیه سرزنده و شاداب خود را با توکل بر ذات باری تعالی حفظ کرده‌اند، چون اگر غیر از این بود، هیچ‌‌گاه قدرت و تاب مقاومت در برابر چنین شرایطی را نداشتند.

اما تهیه چوب و جمع‌آوری خس و خاشاک آنگونه که تصور می‌کنید، برای شیعیان فوعه و کفریا راحت نیست، بلکه اقدامی است که به قیمت جان آنها تمام می‌شود. چون بمحض خروج از این دو شهرک برای جمع‌آوری چوب و هیزم مورد نیاز، هدف تک‌تیراندازان النصره و احرار الشام واقع یا به اسارت گرفته می‌شوند.

اما فیلم سوم .. تعجب نکنید که چرا این کودک با لب‌هایی خندان در حال خوردن برف است. کافی است، به یاد بیاورید که او به همراه 40 هزار نفر از اهالی فوعه و کفریا طعم تلخ قطع آب از سوی گروه‌های تکفیری در گرمای تابستان‌ را چشیده و نبود آب و خشک شدن چشمه‌ها را با تار و پود جان خود لمس کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول