اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شورای اداری شهرستان خوسف مطرح شد

62 پروژه نیمه‌تمام خوسف نیازمند 43 میلیارد تومان اعتبار/ کمک 810 میلیون ریالی مردم خوسف به صندوق‌های امداد

فرماندار خوسف از وجود 62 پروژه نیمه‌تمام در این شهرستان خبر داد که برای تکمیل آنها نیاز به 43 میلیارد تومان اعتبار است.

62 پروژه نیمه‌تمام خوسف نیازمند 43 میلیارد تومان اعتبار/ کمک 810 میلیون ریالی مردم خوسف به صندوق‌های امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از خوسف، محمد شفیعی صبح امروز در شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: متأسفانه بسیاری از ادارات این شهرستان با نمایندگی و یک یا دو نفر اداره می‌شود.

وی افزود: با دست خالی و نبود بعضی زیرساخت‌ها کار مشکل است و نمی‌شود ادارات این شهرستان را با ادارات دیگر شهرستان‌ها که بیش از 15 سال از تأسیس آن می‌گذرد، مقایسه کرد.

فرماندار خوسف ادامه داد: وقتی بخشی شهرستان می‌شود، مردم توقع تغییر و تحولات حداقل در زیرساخت‌ها و مباحث عمرانی و معیشتی را دارند و توقع‌شان هم به‌حق است.

شفیعی خاطرنشان کرد: تا آنجا که در توانمان است باید تمام تلاش‌مان را بکنیم  که اگر مشکلی قابل حل است آن موضوع را پیگیری کنیم و آنها که قابل حل نیست نیز به مردم گزارش دهیم.           

وی از استقبال گسترده مردم در مراسم معارفه خود تشکر کرد و اظهار داشت: این استقبال گسترده نشان‌دهنده اعتماد مردم به مسؤولان است، چه مسؤولی که می‌خواهد بیاید،چه مسؤولی که می‌خواهد برود، این از خوبی مردم این شهرستان است و به‌خاطر شخص خاصی نیست.

نماینده عالی دولت در شهرستان خوسف ادامه داد: مردم حرمت همه را دارند و ما باید به این مردم افتخار کنیم، مردم شهرستان خوسف مردم بسیار خوبی هستند.

شفیعی تصریح کرد: باید از ظرفیت نزدیکی شهرستان خوسف به مرکز استان استفاده کنیم و بتوانیم فضا و زمینه را برای جذب صنایع و سرمایه‌گذاران به شهرستان فراهم کنیم.

وی با اشاره به وجود 2 ناحیه صنعتی خیلی خوب در این شهرستان گفت: خوسف باید به سمتی برود که بتواند جمعیت سرریز شهر بیرجند را در خود جای دهد و بتواند از پتانسیل‌هایی که در بیرجند وجود دارد استفاده کند.

* اشتغال با شعار و حرف ایجاد نمی‌شود/ بعضی اوقات سخت‌گیری‌های تعجب برانگیزی می‌شود

فرماندار خوسف با بیان اینکه اشتغال با شعار و حرف ایجاد نمی‌شود، خاطرنشان کرد: اشتغال زمانی حاصل می‌شود که سرمایه‌گذاری در این شهرستان انجام شود و سرمایه‌گذاری زمانی اتفاق می‌افتد که از قانونی که نوشته شده به نفع مردم استفاده کنیم.

شفیعی ادامه داد: متأسفانه بعضی اوقات سخت‌گیری‌های عجیبی در این استان و شهرستان اتفاق می‌افتد که انسان را به تعجب وا می‌دارد.

وی افزود: هنوز بعضی از ما گمان می‌کنیم در استان گلستان یا دیگر شهرهای شمالی نشسته‌ایم.

نماینده عالی دولت در شهرستان خوسف با بیان اینکه به گفته خود در روز معارفه که گفتم «کار، کار و کار»، ایمان دارم؛ تأکید کرد: با کسی تعارف ندارم، اجازه سخت‌گیری‌های بی‌حد و حصر را نخواهم داد و باید همه برای توسعه شهرستان کمک کنیم.

* از مدیران شهرستان هر 10 روز گزارش می‌خواهم

شفیعی تصریح کرد: بحث اشتغال در روستاها برای من مهم است، با وجود مشکلات خشکسالی و عدم اشتغال باید به مردم روستاها و به‌خصوص جوانان کمک شود تا از مهاجرت‌ها جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان موظف هستند به واحدهای مسکونی که داخل طرح هادی قرار دارند و پروانه برای آنها صادر شده است، خدمات ارائه دهند و نیاز به استعلام از هیچ دستگاهی نیست.

فرماندار خوسف از دهیاران و شوراهای اسلامی خواست که مشکلاتی را که قابل حل است تا 10 روز آینده، احصا و برای جمع‌بندی و ارسال به فرمانداری تحویل بخشداری‌ها دهند.

شفیعی با تأکید بر استفاده از ظرفیت تعاملات در استان و تهران گفت: از مدیران هر ماه سه مرتبه یعنی هر 10 روز گزارش می‌خواهم.

وی به مسؤولان شهرستان توصیه کرد: حضور شما در بین مردم باید پررنگ باشد و از نزدیک مشکلات مردم را بررسی و تا حد امکان رفع کنید، شعار و آمار دروغ به مردم ندهید، با آنها صادق باشید و هیچ قولی خارج از توان به مردم ندهید.

نماینده عالی دولت در شهرستان خوسف اظهار داشت: در شهرستان خوسف 62 پروژه نیمه‌تمام وجود دارد که برای تکمیل آنها 43 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و با توجه به کمبود اعتبارات، زمان زیادی می‌برد و اگر خواسته باشیم کل اعتبار شهرستان در سه سال را برای این پروژه‌ها هزینه کنیم هنوز کفاف نخواهد کرد.

شفیعی افزود: پیگیریم از ظرفیت بسیج، قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه، بسیج سازندگی، کمیته امداد، بنیاد مسکن، صندوق کارآفرینی امید، بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان، گردشگری و صنایع دستی با نگاه به بازار، برای حل مشکلات مردم، سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال استفاده کنیم.

* ضربه زدن به دولت، ضربه زدن به نظام است

فرماندار خوسف با بیان اینکه روحیه من روحیه تعامل با همه دوستان است، گفت: ما همه در این شهرستان یک خانواده هستیم مانند افراد داخل یک کشتی و هر کس بر طبل تفرقه بکوبد این کشتی را سوراخ کرده و همه را غرق می‌کند.

شفیعی ضربه زدن به دولت را ضربه زدن به نظام دانست و تصریح کرد: واقعیات را به مردم بگوییم و بگذاریم مردم خود قضاوت کنند.

* فرصت پاسخگویی به حواشی را نداریم آمدیم که کار کنیم/ آقای عبادی بسیار همراه هستند

وی ادامه داد: روحیه وحدت شهرستان خوسف در استان زبان‌زد بوده و از این به بعد هم همین‌طور خواهد بود

نماینده عالی دولت در شهرستان خوسف با بیان اینکه وارد حواشی نخواهیم شد افزود: فرصت پاسخگویی به حواشی را نداریم و آمدیم که کار کنیم.

شفیعی خاطرنشان کرد: آقای عبادی نماینده محترم مجلس بسیار همراه هستند و دلشان برای توسعه شهرستان می‌سوزد.

* خدمت در جهت خیر و صلاح مردم نعمت است

در ادامه این مراسم امام جمعه خوسف نیز با اشاره به حدیثی از مولای متقیان حضرت علی(ع) در مورد مسؤولیت‌ها گفت: اگر خدمت در جهت خیر و صلاح مردم باشد و گره از کار خلق باز کند آن مسؤولیت نعمت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حامد شاه‌بیکی افزود: خدمت را نباید فقط محدود به وقت اداری کرد بلکه به معنای واقعی باید خدمتگزار مردم بود که این باعث افتخار می‌شود.

* کمک 810 میلیون ریالی مردم شهرستان خوسف به صندوق‌های امداد

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) خوسف در این جلسه با گزارشی از فعالیت‌های این نهاد گفت: 14 درصد مردم شهرستان خوسف تحت پوشش امداد خوسف هستند که مهم‌ترین اولویت و دغدغه این نهاد اشتغال آنان است که از ابتدای سال جاری توانسته برای 26 نفر از فرزندان مددجو از اعتبارات داخلی امداد و معرفی به بانک‌های عامل ایجاد اشتغال کند.

محمد مهران‌پور پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان، برگزاری اردوهای زیارتی سیاحتی، آموزش خانواده و مشاوره، پرداخت اجاره و کمک هزینه مسکن، پرداخت حق بیمه، کمک به رفع سوء تغذیه کودکان زیر شش سال، کمک هزینه ازدواج و جهیزیه، پرداخت وام قرض‌الحسنه و بلا عوض و کمک معیشت مددجویان در هر ماه را از مهم‌ترین برنامه‌های جاری این نهاد ذکر کرد و ادامه داد: در مورد مشارکت های مردمی و صدقات نیز مردم شهرستان در نه ماهه سال جاری بیش از 810 میلیون ریال به صندوق‌های امداد کمک کرده‌اند.

وی خواستار توجه بیشتر به بحث زکات، کمک به مرکز نیکوکاری، حذف صندق‌های جمع‌آوری کمک دیگر سازمان‌ها، همکاری بیشتر بانک‌ها با مددجویان متقاضی وام، پیگیری سهم دولت معادل سهم زکات، همکاری مسؤولان اداره‌ها و سازمان‌ها در طرح برکت (کمک رقم آخر حقوق کارکنان به امداد) و محسنین شد و گفت: با توجه به فراهم بودن زمینه لازم برای اجرای طرح استفاده از انرژی خورشیدی که برای هر خانواده هفت میلیون ریال درآمدزایی دارد به مدت 20 سال برق تولیدی خریداری می‌شود که در این زمینه تاکنون 30 نفر از مردم روستاها شناسایی شده و در اردوی آموزشی و بازدیدی شرکت کرده‌اند.

مدیر کمیته امداد خوسف از پرداخت 150 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض ساخت مسکن روستایی و 250 میلیون ریال وام مسکن شهری خبر داد و افزود: رمز ماندگاری مردم در روستاها ایجاد اشتغال و توسعه مسکن روستایی است. 

* تأکید بر درآمدزایی از راه فروش شیر شتر

در ادامه این نشست رئیس شبکه دامپزشکی خوسف نیز گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های دامپزشکی خوسف ارائه کرد و گفت: شبکه خوسف با تعداد 7 نیرو کار خدمت‌رسانی به مردم شهرستان را انجام می‌دهد به طوری که ما به دنبال ارباب رجوع می‌رویم و با حضور در  روستاها اقدام به خدمت‌رسانی به مردم می‌کنیم که طرح همیار دامپزشک با همکاری دهیاران می‌تواند کمک خوبی به این شبکه باشد.

رضا محمودی زاوه با تأکید بر جدی گرفتن تب برفکی، آنفلوآنزای حاد پرندگان، نظارت بر واحدهای فروش گوشت مرغ و طیور و جداسازی واحدهای عرضه این محصولات اظهار داشت: ما نیاز به ایجاد کشتارگاه، خرید ماشین سردخانه‌دار حمل گوشت هستیم. وی افزود: یکی از ظرفیت‌های مهم شهرستان وجود شش هزار و 400 نفر شتر است که فروش شیر این حیوان می‌تواند درآمدزایی خوبی برای تولید کننده باشد ولی متأسفانه به دلیل عدم آگاهی مردم از بازار فروش از این محصول مهم غافل شده‌اند و فقط شتر پرواری می‌کنند و در این زمینه سرمایه‌گذاری نشده است که باید برای ایجاد اشتغال در این زمینه تلاش کرد.

انتهای پیام/2248/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول