اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی یزد:

واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی در اولویت بهزیستی است

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به ارائه خدمات به بیش‌از 25 هزار معلول شناسایی شده در استان گفت: واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی برای ارائه خدمات به جامعه هدف در اولویت بهزیستی است.

واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی در اولویت بهزیستی است

جلیل عفتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: در حال حاضر بیش‌از 145 مرکز و موسسه خصوصی در حوزه توانبخشی خدمات مورد نیاز را به معلولان استان و سالمندان خدمات ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه اولویت‌های بهزیستی واگذاری فعالیت‌ها برای خدمت‌رسانی به جامعه هدف به بخش خصوصی است ادامه داد: نزدیک به 25 مرکز دولتی در استان فعال هستند که درصدد واگذاری فعالیت‌ها و ارائه برخی خدمات به معلولان و افراد کم‌توان به بخش‌های غیردولتی هستیم.

مدیرکل بهزیستی یزد از وجود 25 هزار و 400 معلول شناسایی شده و دارای پرونده در استان خبر داد و افزود: این معلولان شامل معلولیت شنوایی، بینایی، اعصاب و روان و سالمندان هستند که تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند.

وی با بیان اینکه تعداد معلولان و افراد کم‌توان در استان دو برابر این میزان هستند اضافه کرد: افراد دچار معلولیت‌های بارز متوسط تا شدید در سطح استان بیش‌از 50 هزار نفر برآورد می‌شوند اما تنها نیمی از آن‌ها تحت حمایت این نهاد هستند و از خدمات بهره می‌برند.

عفتی با بیان اینکه درصد معلولیت‌ها در سطح استان متفاوت است عنوان کرد: در حال حاضر نزدیک به 27 درصد دارای معلولیت ذهنی، بیش‌از 40 درصد معلولان استان دارای معلولیت جسمی حرکتی و بقیه دارای معلولیت شنوایی، بینایی و سایر معلولیت‌ها هستند.

مدیرکل بهزیستی یزد، عمده معلولان استان را در گروه جنسی مردان دانست و تصریح کرد: رویکرد سازمان بهزیستی بر توانمندسازی و توانبخشی معلولان در همه زمینه‌ها است و بر این اساس عمده برنامه‌های اجرایی با رویکرد توانمندی دنبال می‌شود.

انتهای پیام/2464/ن20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول