اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

در نشست خبری مشترک با همتایان روس و ترک در مسکو

ظریف: باید با همه گروه‌های تروریستی مبارزه کرد/امیدواری به پایان یافتن آلام مردم سوریه

وزیر امور خارجه ایران نتایج مذاکرات امروز در مسکو را مثبت خواند و گفت: امیدواریم با این حرکت مشترک سه کشور بتوانیم هر چه سریع‌تر آلام مردم سوریه را که از تروریسم، خشونت و افراط رنج برده‌اند پایان دهیم.

ظریف: باید با همه گروه‌های تروریستی مبارزه کرد/امیدواری به پایان یافتن آلام مردم سوریه

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از پایان نشست سه جانبه با حضور سرگئی لاوروف و مولود چاووش اوغلو وزرای خارجه روسیه و ترکیه در نشستی خبری با اشاره به گفت‌وگوهای انجام شده، حادثه تروریستی علیه سفیر فقید روسیه را محکوم کرد و به خانواده و مردم روسیه و همکارانش در وزارت خارجه این کشور تسلیت گفت.
وی افزود: شرایط در سوریه نیازمند همکاری جدی بین‌المللی برای مبارزه با ترویسم و پایان دادن به خشونت در رساندن کمک‌های انساندوستانه با همکاری همه طرف‌های دارای نفوذ و توانمند است و به همین دلیل در چند روز گذشته این همکاری بین ایران، روسیه و ترکیه در خصوص خروج غیرنظامیان از برخی مناطق سوریه و همینطور بیرون آمدن گروه‌های مسلح از حلب در جریان بوده و نتایج مثبتی داشتیم.

وی گفت: امیدواریم با بیانیه مشترکی که توسط آقای لاوروف خوانده شد و حاوی تعهد سه کشور ایران، روسیه و ترکیه است برای کمک کردن به پایان درگیری‌ها به صورت جدی، منطقی و با دوام و همینطور کمک رسانی انسانی و در نهایت یافتن راه‌حل سیاسی با تأکید بر اصولی که ذکر شد یعنی احترام به حاکمیت، تمامیت ارضی و وحدت ملی سوریه و پذیرفیتن این واقعیت که تنها راه‌حل پایان بحران سوریه، راه‌حل سیاسی است.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: امیدواریم با این حرکت مشترک سه کشور ایران، ترکیه و روسیه بتوانیم هر چه سریع‌تر آلام مردم سوریه را که از تروریسم، خشونت و افراط رنج برده‌اند پایان دهیم و در راستای آینده بهتری برای مردم سوریه و منطقه کمک کنیم.

وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به سؤالی گفت: ما در بیانیه امروز تأکید کردیم با داعش، جبهه النصره و گروه‌های وابسته به آنها باید به صورت مشترک مبارزه کنیم و این گروه‌های هیچ فرقی با هم نمی‌کنند و با گروه‌های دیگر هم باید مبارزه کرد.

وی افزود: این اولین گام برای مبارزه با تروریسم است و به نظر ما یکی از گام‌های اصلی که می‌توان انجام داد و برای آتش بس در سوریه مفید است، همین کار است. ما متعهد هستیم که با دوستانمان و دوستانی که در این نشست حضور دارند که تلاش‌های خوب و شایسته‌ای برای مبارزه با تروریسم که جامعه جهانی را به طور کلی تهدید می‌کنند، انجام دهیم.

ظریف افزود: در ترکیه، آلمان و سوئیس دیدیم که گروه‌های تروریستی چه اقداماتی را انجام دادند و ضرورت دارد همه کشورهای جهان برای مبارزه با این جنایتکاران و این جنایت‌ها با هم همکاری کنند.

وی گفت: کمک کردن به گروه‌های تروریستی به ضرر همه کشورهایی است که از آنها حمایت کرده و با آنها همکاری می‌کنند.

وزیر خارجه افزود: باید با گروه‌های تروریستی مبارزه کرد تا شرایط خوبی ایجاد کنیم و باید گروه‌های میانه‌رو و تروریستی را از هم جدا کرد که این نیز مسئله مهمی است.

خبرنگار بلومبرگ خطاب به ظریف گفت: وزیر خارجه ترکیه خواست تا حمایت از حزب‌الله قطع شود . آیا حمایت قطع می‌شود ؟ دولت سوریه مخالفت می‌کند ؟ آیا تفاوت نظری وجود دارد ؟ که وی پاسخ داد: واضح است گروه هایی که از طرف شورای امنیت تروریستی شناخته شده‌اند جبهه النصره، داعش و گروه‌های وابسته به القاعده هستند. دوستان ما نظراتی دارند ولی توسط دیگران قابل قبول نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول