اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سمنان با سازنده ظریف‌ترین خشت سفالی جهان در مهدی‌شهر دیدار کرد

استاندار سمنان با حضور در منزل استاد دانایی‌فرد، هنرمند سفالگر مهدی‌شهری ضمن بازدید از مجموعه فعالیت‌های این هنرمند با وی گفت‌وگو کرد.

استاندار سمنان با سازنده ظریف‌ترین خشت سفالی جهان در مهدی‌شهر دیدار کرد

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری فارس استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، استاندار سمنان با حضور در منزل استاد حبیب دانایی‌فرد، هنرمند سفالگر مهدی‌شهری ضمن بازدید از مجموعه فعالیت‌های هنری این هنرمند با وی گفت‌وگو کرد.

محمدرضا خباز در این بازدید گفت: آثار هنری استاد دانایی‌فرد دارای برجستگی خاص و منحصربه‌فردی است. 

وی، عشق و علاقه‌مندی استاد دانایی‌فرد را به هنر سفالگری مثال‌زدنی توصیف کرد و گفت: تقریباً تمام آثار استاد دانایی‌فرد در حوزه سفال اگر نگوییم، در دنیا بی‌نظیر است، کم‌نظیر محسوب می‌شوند.

خباز، اثر قرآنی سفالین استاد را مبهوت‌کننده خواند و گفت: زیبایی و جذابیت این اثر هنری مقدس به‌قدری است که بیننده در نگاه اول پی به عشق، ایمان و معنویت خالق آن برده و اوج هنر و ذوق را در آن مشاهده می‌کند.

استاندار سمنان با یادآوری لزوم حمایت از هنرمندان افزود: امیدواریم با مساعدت دستگاه‌های ذی‌ربط شاهد آن باشیم که 29 جزء باقی‌مانده از این اثر هنری نیز همچون جزء اول که با سرانگشت خلاق و هنرمندانه استاد دانایی‌فرد به معرض دید عموم قرار گرفته است به مرحله اجرا و تولید درآید و این اثر هنری بی‌نظیر تکمیل شود و شاهد ماندگارترین فعالیت قرآنی باشیم.

به گزارش فارس؛ استاد حبیب دانایی‌فرد اهل و ساکن شهرستان مهدی‌شهر و خالق آثار بی‌نظیری همچون ظریف‌ترین خشت سفالی جهان منقش به زیارت عاشورا، بزرگ‌ترین بشقاب سفالین جهان و خشت امام رضا (ع) و ... است.

انتهای پیام/2568/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول