اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

/اختصاصی فارس/

بیماران، زنان و کودکان بی‌پناه در انتظار خروج از فوعه و کفریا+ تصاویر

در حالی که قرار بود طبق توافق ارتش سوریه و تروریست‌ها، در ازای خروج افراد مسلح از حلب، اهالی فوعه و کفریا نیز از این دو شهرک خارج شوند اما خیانت تروریست‌ها، این مردم مظلوم را کماکان چشم به راه نگاه داشته است.

بیماران، زنان و کودکان بی‌پناه در انتظار خروج از فوعه و کفریا+ تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه، به دنبال پیروزی ارتش سوریه و نیروهای پشتیبان آن در آزادسازی 99 درصد از مناطق اشغالی حلب، افراد مسلحی که در یک صد باقیمانده محاصره شده بودند دست به دامن ارباب خود ترکیه شدند تا از متحدان سوریه بخواهد آنها را به خارج حلب منتقل کنند.

در همین راستا ارتش سوریه تاکید کرد که تنها طبق شروطی و در راس آن خروج اهالی از الفوعه و کفریا، شهرک های شیعه نشین ادلب که از 2 سال پیش در محاصره گروه های تروریستی است و هیچ کدام از نهادهای بین المللی و در راس آن سازمان ملل گام عملی واقعی برای آزادی آنها انجام نداده اند حاضر است اجازه انتقال مابقی تروریست ها را از شرق حلب بدهد.

  در حالی که چند روزی از توافق دولت سوریه با افراد مسلح برای باز گذاشتن گذرگاه ها به منظور ورود اتوبوس های هلال احمر به داخل الفوعه و کفریا می گذرد اما گروه های مسلح از اجرای این توافق شانه خالی می کنند.

با این وجود اهالی الفوعه و کفریا این شب و روزها را در حالی که بار مسافران بیمار و مجروح یا کودک و سالخورده خود را برای خروج از این منطقه و رسیدن به حلب و بهبود وضعیتشان بسته اند در بیم و امید به سر می برند و نمی دانند آیا بالاخره انتظار آنها برای ورود اتوبوس ها و انتقال کودکان و سالخوردگان و مجروحین و آسیب دیدگان از محاصره ظالمانه تروریست ها پایان می پذیرد.

در حال حاضر 29 اتوبوس برای خروج زخمی ها و غیرنظامیان ساکن الفوعه و کفریا در انتظار ورود به این دو شهرک شیعه نشین در شمال ادلب شدند. این 29 اتوبوس در چارچوب توافق حاصله، از حلب به سمت الفوعه و کفریا حرکت کردند.

قرار است مجروحین و غیرنظامیانی که از الفوعه و کفریا خارج می شوند به جای انتقال به لاذقیه یا حماه به حلب منتقل شوند .

استان حلب همه تدابیر لازم برای استقبال از مجروحین الفوعه و کفریا و ارائه خدمات درمانی فوری به آنها تدارک دیده و اقامتگاه هایی نیز برای آنها مجهز شده است.

اوضاع انسانی در الفوعه و کفریا در نتیجه محاصره  وحملات خمپاره ای و راکتی روزانه تروریست ها به محله های این 2 شهرک بسیار وخیم است.

روزانه ده ها نفر از اهالی در اثر این حملات کشته و زخمی می شوند، علاوه بر اینکه تنها بیمارستان این شهر نیز در حملات تروریست ها کاملا از کار افتاده است.

اهالی الفوعه و کفریا با کمبود شدید غذا، دارو و دیگر مایحتاج اساسی معیشت خود مواجهند و بیش تر کمک های بشردوستانه نیز حتی در برابر چشم نمایندگان سازمان ملل به دست تروریست هایی که این 2 شهرک را در محاصره دارند به سرقت برده می شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول