اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

خبرنگار فارس از سوریه گزارش می‌دهد

نشست احزاب کُرد سوریه در «حمیمیم»؛ ترکیه باز هم کارشکنی می‌کند

27 حزب کُرد سوریه به دعوت روسیه برای تشکیل هیأتی از کردها با هدف حضور در گفت‌وگوهای آتی حل بحران سوریه در پایگاه نظامی حمیمیم لاذقیه گرد هم آمدند.

نشست احزاب کُرد سوریه در «حمیمیم»؛ ترکیه باز هم کارشکنی می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه، نمایندگان 27 حزب کرد سوریه به دعوت روسیه برای برگزاری نشستی کاری خود  را به پایگاه هوایی حمیمیم روسیه در لاذقیه سوریه رساندند.

شرکت کنندگان در این نشست شامل احزاب جنبش جامعه دموکراتیک و احزاب معروف به تجمع دموکرات ها و چپ گراهای کُرد در سوریه و همچنین احزاب خودمدیریتی دموکراتیک غرب کردستان هستند.

منابع ویژه کرد به خبرنگار خبرگزاری فارس گفتند: دعوتنامه روسیه برای نشست احزاب کرد توسط الکساندر دفور نیکوف فرمانده نیروهای مسلح فدرالی روسیه امضا شده و قرار است طی چندین جلسه با یکدیگر دیدار کنند.

این منابع گفتند: هدف از برگزاری این نشست ها برقراری آشتی بین طرف های کُرد سوریه و دستیابی به مواضع متوازن بین آنها به منظور تشکیل «هیات کُردهای متحد سوریه» است تا در نشست های آتی گفت وگوهای ملی سوریه شرکت کرده و به پیشروی فرایند حل و فصل سیاسی بحران سوریه کمک کنند.

منابع کردی با اشاره به مخالفت شورای ملی کرد سوریه (متشکل از هفت حزب کردی) برای حضور در این نشست گفت: این شورا بهانه کرده که چون از متن دیدار اخیر نمایندگان دولت روسیه با نمایندگان حزب اتحاد دموکراتیک به رهبری صالح مسلم بی خبر است در این نشست شرکت نمی کند.

مخالفت کردهای وابسته به ترکیه برای حضور در نشست حمیمیم

به گفته منابع مذکور، شورای ملی کُرد سوریه در تماس با مقامات روسیه بر اهمیت نقش سیاسی این کشور در حل بحران سوریه تاکید کرده و گفته که برای ملاقات با وزارت خارجه این کشور در خارج سوریه موافق است.

شورای ملی کرد سوریه یکی از گروه های ائتلاف معارض سوریه است و با نظام ترکیه ارتباط مستقیم دارد.

تقابل احتمالی بین کُردهای تحت حمایت ترکیه و کُردهای تحت حمایت آمریکا

منابع نزدیک به شورای ملی کرد سوریه می گویند رهبری این شورا درصدد تشکیل گروه شبه نظامی مشترکی با ائتلاف معارض و گروه های مشمول عملیات سپر فرات است تا عملیاتی نظامی را در طول نوار مرزی علیه نیروهای سوریه دموکراتیک که مورد حمایت ائتلاف آمریکایی است آغاز کنند.

این دومین بار است که دولت روسیه اقدام به دعوت برای گردهمایی احزاب کرد سوریه می کند. مسکو سپتامبر گذشته نیز احزاب کرد عضو جنبش جامعه دموکراتیک را به برگزاری نشستی در حمیمیم دعوت کرده بود.

شورای ملی کُرد تحت فرمان مستقیم ترکیه و هماهنگ با دولت کردستان عراق علیه حزب اتحاد دموکراتیک است که اداره سیستم خودمدیریتی کردستان سوریه در مناطق الجزیره سوریه را در قبضه خود گرفته است.

حزب اتحاد دموکراتیک در سطح میدانی نیز در مبارزه با داعش زیر نظر آمریکا فعالیت می کند اما  بنا به تاکید وزیر خارجه آمریکا به این حزب وعده ایجاد منطقه مستقل کردستان سوریه در شمال این کشور داده نشده و کردهای سوریه را در مقابل پرداخت پول برای مبارزه با تروریسم به خدمت گرفته است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول