اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفر هیئت نظامی لیبی به مصر برای بررسی همکاری نظامی

هیئت عالی رتبه نظامی لیبی به ریاست مشاور وزارت دفاع این کشور در سفری چند روزه برای دیدار با همتایان مصری خود، صبح امروز وارد قاهره شد.

سفر هیئت نظامی لیبی به مصر برای بررسی همکاری نظامی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک هیئت عالی رتبه نظامی لیبی به ریاست «محمد ابوالقاسم صالح» مشاور وزارت دفاع این کشور با یک هواپیمای ویژه در سفری چند روزه وارد قاهره شد.

منابع آگاه گزارش دادند که این هیئت لیبی در این سفر با تعدادی از مسئولان و شخصیت های مصری دیدار و درباره همکاری بین دو کشور مصر و لیبی و نیز آخرین تحولات لیبی بحث و گفت وگو خواهد کرد.

خبرگزاری آلمان گزارش داد که هیئت نظامی لیبی همچنین در دیدار با مقامات مصری کمک‌های این کشور به ملت لیبی برای تحقق ثبات و حفظ تمامیت ارضی آن و نیز مقابله با گروه‌های تروریستی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

دو روز پیش نیز تعدادی از رهبران سیاسی و مردمی لیبی در قاهره نشستی را با حضور «سامح شکری» وزیر خارجه مصر و «محمود حجازی» رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور برگزار کردند.

شرکت کنندگان در این نشست با صدور بیانیه ای بر اصول ملی لیبی اعم از تمامیت ارضی این کشور و وحدت ارتش لیبی در کنار پلیس ملی برای حمایت از وطن، حفاظت از امنیت و حاکمیت دولت و ضرورت حفظ موسسات آن تاکید کردند.

در این بیانیه بر مخالفت و محکومیت دخالت های خارجی و اینکه هر گونه راه حلی باید با توافق لیبی صورت گیرد و همچنین حفظ دولت غیر نظامی و تبادل مسالمت آمیز قدرت تاکید شده است.

انتهای پیام/

  

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول