اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

منابع آگاه سوری در گفت‌وگو با فارس خبر دادند

خروج 1150 تروریست از شرق حلب/انتقال 1200 نفر از اهالی کفریا و فوعه

منابع آگاه سوری آخرین جزئیات اجرای توافق خروج عناصر مسلح از شرق حلب در قبال انتقال شماری از اهالی شهرک‌های کفریا و فوعه را تشریح کردند.

خروج 1150 تروریست از شرق حلب/انتقال 1200 نفر از اهالی کفریا و فوعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، یک منابع محلی در استان «حماه» سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، درباره اجرای توافق خروج عناصر مسلح از حلب در قبال خروج شماری از اهالی بیمار و نیازمند درمان شهرک‌های شیعه نشین «کفریا» و «فوعه»،‌ در ریف ادلب توضیحات مشروح‌تر و مفصل‌تری را ارائه دادند.

به گفته این منابع هم زمان با خروج بازمانده عناصر مسلح از محله‌های شرقی حلب، بیش از 40 دستگاه اتوبوس نیز از سوی دولت با تجهیزات کامل آماده شده‌اند تا شماری از اهالی بیمار و نیازمند درمان کفریا و فوعه را که برآورد اولیه تعداد آنها را بیش از یک هزار نفر اعلام کرده، به خارج از این دو شهرک منتقل کنند.

منابع مذکور توضیح دادند: به همراه این 40 دستگاه اتوبوس 5 دستگاه آمبولانس برای انتقال موارد حاد و دو درمانگاه سیار به همراه تیم‌های مورد نیاز پزشکی عازم منطقه شده‌اند.

این منابع مطلع تصریح کردند: قرار است، افرادی که از کفریا و فوعه خارج می‌شوند، به شهر حماه منتقل گردند. به همین منظور تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و پزشکی و کادرهای پزشکی و مرتبط در شهر حماه، مرکز استان حماه با تمام امکانات به حالت آماده باش قرار دارند تا پذیرای اهالی کفریا و فوعه باشند و نیازهای درمانی آنها را برآورده سازند.

البته 29 اتوبوس از 40 اتوبوسی که قرار است، 1200 نفر از اهالی کفریا و فوعه را به خارج این دو شهرک منتقل کند، از مسیر «السقیلبیه» در استان حماه به شهرهای در نظر گرفته شده در استان لاذقیه منتقل می‌شوند، به همین منظور تدارکات لازم برای استقبال و پذیرش این افراد در استان لاذقیه از جمله بیمارستان «اسد» شهر لاذقیه در نظر گرفته شده است.

این منابع تاکید کردند: مقامات مسئول همچنین چندین مرکز اقامتی را با تمام امکانات مورد نیاز برای اسکان موقت اهالی کفریا و فوعه که پس از بیش از 20 ماه محاصره از سوی گروه‌های تروریستی تکفیری موفق به خروج از این دو شهرک شده‌اند، آماده و مهیا کرده‌اند.

بنابر گزارش‌های اولیه تعداد افرادی که قرار است، از کفریا و فوعه خارج شوند، 600 نفر از مرد و زن و کودک و سالمند بیمار و زخمی هستند و اجازه داده شده، هر یک از این افراد یک همراه داشته باشند، تا به این ترتیب تعداد افرادی که از این دو شهرک خارج می‌شوند، بالغ بر 1200 نفر باشند.

اما در خصوص بازمانده عناصر مسلحی که قرار است، از بخش شرقی شهر حلب خارج شوند، یک منبع آگاه در وزارت آشتی ملی سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دمشق توضیح داد که انتقال این عناصر مسلح به خواست و اراده آنها صورت نمی‌گیرد، بلکه آنها از ترکیه و دیگر حامیان منطقه‌ایشان تاثیر می‌پذیرند.

این منبع آگاه سوری با بیان اینکه دولت سوریه به این عناصر مسلح تضمین‌های لازم برای تسلیم شدن و بر زمین گذاشتن سلاح را داده، افزود: متاسفانه عدم رضایت این عناصر مسلح به گزینه تسلیم بخاطر فضای دروغین رعب و وحشت دروغینی است که رسانه‌های دشمنان سوریه برای آنها ایجاد کرده‌اند.

وی تاکید کرد: وزارت آشتی ملی سوریه برای از بین بردن این حباب دروغین به شماری از عناصر مسلحی که تسلیم دولت سوریه شده بودند، اجازه داد، با آنها تماس گرفته و از واقعیت آنچه در آن بسر می‌برند، سخن گویند، اما متاسفانه میزان شستشوی مغزی این افراد بحدی است که حتی از پذیرش سخنان دوستان خود نیز امتناع کردند.

این منبع توضیح داد: دولت سوریه امروز (پنج‌شنبه) به تیم‌ها و ماشین‌های وابسته به صیلب سرخ جهانی و سوریه و کاروان‌های حامل مواد غذایی و دارویی اجازه خارج کردن بازمانده عناصر مسلح در شرق حلب بدون حضور هیچ نماینده‌ای از نهادها و سازمان‌های بین المللی از جمله سازمان ملل را داد.

وی با بیان اینکه دولت سوریه بجز وساطت و میانجیگری صلیب سرخ و همچنین متحدانش شامل روسیه و ایران، هیچ وساطت بین المللی دیگری را نمی‌پذیرد، افزود: تاکنون 1150 عنصر مسلح از گذرگاه «راموسه» از شهرک‌های شرقی حلب خارج شده‌اند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول