اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تحولات میدانی امروز حلب

خروج اولین کاروان تروریست‌ها از حلب/ انتقال بیش از 1000مجروح از فوعه و کفریا

با خروج اولین کاروان اتوبوس‌ها حامل تروریست‌ها از شهر حلب، روند تخلیه این شهر از تروریست‌ها شروع شده و این شهر به‌زودی از وجود افراد مسلح پاکسازی خواهد شد.

خروج اولین کاروان تروریست‌ها از حلب/ انتقال بیش از 1000مجروح از فوعه و کفریا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تروریست‌های محاصره شده در شرق حلب، بعد از چند روز سردرگمی سرانجام به خروج خود از این شهر تن دادند.

تروریست‌ها  در این توهم بودند که حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آن‌ها همانگونه که از دور شعار سر می‌دادند و با ارسال سلاح و پول خواستار استقامت آن‌ها بودند، به هنگام نیاز نیز به داد آن‌ها خواهند رسید که با گذشت چند روز، پوچی وعده‌های آن‌ها بر آن‌ها محرز شد.

با این حال، هر روز حلقه‌ی محاصره در شرق حلب تنگ‌تر شد و صدایی از حامیان تروریست بلند نشد، از این رو افراد مسلح و تروریست‌ها به اکراه، بامداد امروز با پیشنهاد خروج خود از حلب موافقت کردند.

صبح امروز منابع مختلف و دیدبان حقوق بشر سوریه که وابسته به مخالفان است، با تأیید این خبر اعلام کردند که تروریست‌ها پنج شنبه (امروز) از شهر حلب خارج خواهند شد.

همزمان با این اتفاق، در حالی که تروریستها در گوشه‌ای از شرق حلب محاصره بودند، هم‌قطاران آنان از محور «مدرسه الحکمه و مجتمعهای 1070» و گردان نیروی هوایی واقع در جنوب و جنوب غرب شهر حلب حملاتی را به مواضع ارتش سوریه انجام دادند.

تروریست‌ها از شب گذشته نیز با هدف کاهش فشار ارتش سوریه بر روی هم‌قطارهای خود در شرق حلب و تلاش برای شکست محاصره این شهر از چندین محور، به مواضع ارتش حمله کردند که نیروهای مقاومت و ارتش توانستند این حملات را دفع کنند.

هنوز تعداد دقیق افرادی که قرار است از حلب خارج شوند، مشخص نیست؛ تلویزیون سوریه این تعداد را 4000 اعلام کرده است و منابع محلی سوریه، این تعداد را، بیش از 70 هزار نفر تخمین زده‌اند.

از سوی دیگر،‌ «والری گراسیموف» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه امروز اعلام کرد، تخلیه حدود 5 هزار نفر از نیروهای مسلح و خانواده‌های آنها از شرق حلب آغاز شده است.

مطابق توافقی که بین دولت سوریه و معارضان درباره خروج عناصر مسلح و غیرنظامیان از شرق حلب صورت گرفته، عناصر مسلح باید با سلاح‌های سبک و شخصی خود این شهر را ترک کنند.

در یکی از بندهای توافق آمده است که نیروهای سوری و روسی ضمانت سلامت کسانی را که از شهر خارج می شوند، بر عهده دارند و طرف‌های درگیر در حلب باید به آتش بس هنگام عملیات خروج عناصر مسلح پایبند باشند.

طبق توافق صورت گرفته، هیچ یک از نیروهای وابسته به نهادهای سازمان ملل و یا سازمان های بین المللی نباید هنگام اجرای عملیات خروج عناصر مسلح از مناطق شرق حلب، حضور داشته باشند.

سازمان ملل متحد نیز بعد از این توافق اعلام کرد که هیچ گونه مشارکتی در این توافق نخواهد داشت.

برخی رسانه‌ها، خروج افراد مجروح و همراهان آن در شهرک‌های محاصره شده‌ «فوعه و کفریا» را نیز از جمله موارد توافق حاصل شده با افراد مسلح در حلب اعلام کردند.

ساعتی پیش رسانه‌ها اعلام کردند که کار انتقال تروریست‌ها و مسلحین از شرق حلب استارت خورده و اتوبوس‌های سبز، کار انتقال آن‌ها به مناطق تحت سیطره معارضان در ادلب را آغاز کرده‌اند.

همزمان با خروج اولین کاروان تروریست‌ها از حلب که بنا به گفته‌ی یک مقام دولت سوریه، تعداد آن‌ها 951 است، 21 اتوبوس و 19 آمبولانس به شهرک‌های فوعه و کفریا اعزام شده‌اند.

شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش با اعلام این خبر، گزارش داد، 1200 مجروح و بیمار به همراه خانواده‌هایشان از الفوعه و کفریا قرار است خارج شوند.

منابع آگاه اعلام کرده‌اند، روند خروج تروریست‌ها به احتمال زیاد طی یک روز به پایان برسد.

با خروج تروریست‌ها از شرق حلب و پاکسازی آن از افراد مسلح، این شهر امن شده و ارتش سوریه و نیروهای متحد آن می‌توانند در حومه این شهر به عملیات خود ادامه دهند و کمربند امنیتی آن را تکمیل کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول