اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان فارس:

فعالان فرهنگی برنامه عملیاتی ارائه دهند

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: فعالان و ناقدان فرهنگی برنامه عملیاتی و اجرایی ارائه کنند.

فعالان فرهنگی برنامه عملیاتی ارائه دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی بعد از ظهر امروز در نشست قرارگاه فرهنگی غدیر اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی فارس دو بار در دولت اصولگرا و دولت اعتدال تشویق‌نامه دریافت کرده است، چراکه فرهنگ عمومی مجموعه تصمیم‌ساز و اتاق فکر دارد که با حضور اساتید دانشگاه و فعالان فرهنگی مسائل ارزیابی می‌شود و سپس به صحن می‌آید و اگر به تصویب برسد به استانداری ابلاغ می‌شود تا به دستگاه‌ها برای اجرا ارائه کنند و اجرا و ابلاغ بر عهده دبیر است.

وی افزود: در بحث اجرا مسائل مختلف را چندین بار پیگیری کرده‌ایم اما واقعاً از دست ما خارج است و در شورای فرهنگ عمومی بنا بر این بوده که مسائل اصلی استان طرح و بررسی شود و در این زمینه مناسب است منتقدان به جای گلایه و نقد به ما طرح بدهند ضمن اینکه ما در شورای فرهنگ عمومی هر کدام از دوستان توانی داشته باشند از حضور آنها استقبال می‌کنیم.

مسؤول قرارگاه فرهنگی غدیر فارس تصریح کرد: اگر دوستان در عرصه مسائل فرهنگی مبتلا‌به جامعه، طرح‌های قابل اجرا و عملیاتی در اختیار دارند به قرارگاه بدهند و بزرگواران در قرارگاه هم این را مدنظر دارند که هر کار باید خروجی دقیق داشته باشد.

ایمانی خطاب به فعالان فرهنگی و مسؤولان دستگاه‌های فرهنگی حاضر اظهار داشت: در فعالیت‌های فرهنگی از ابتدا باید به فکر خروجی آن بود و هر کاری باید خروجی مناسب خود را داشته باشد.

وی اضافه کرد: نکته دیگر اینکه برای رسیدن به اهداف باید برنامه‌ریزی داشته و برنامه‌ریزی ما متوقف بر شناخت باشد که در همین زمینه تاکنون خروجی مناسبی برای قرارگاه‌های فرهنگی ندیده‌ام.

امام جمعه شیراز یادآور شد: ما نمی‌توانیم تمام موارد جامعه را پاسخگو باشیم و از این رو باید کارها را اولویت‌بندی کنیم و به مسائل مهم بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: در میان موارد نوین، آنچه هم فرصت و هم آسیب است فضای مجازی است که در این راستا باید دو بحث حرکت کوتاه‌مدت و بلندمدت مدنظر باشد که در وهله نخست اینکه همیشه روی مجموعه مجازی اصلاحیه بگذاریم غلط، کم نتیجه است و جایی فعالیت می‌کنیم که سرخط و خط جنبان آن بیرون تشکیلات ماست و هر چه هست مسکن و آرام‌بخش کوتاه مدت بوده و آنچه نیاز داریم و باید جوانان ما به دنبال آن باشند اینترنت پاک ملی است.

ایمانی متذکر شد: این فضاهایی که یک طرف خط دست آنهاست، پول می‌دهیم تحت تأثیر فرهنگ آنها قرار می‌گیریم و کاری هم پیش نمی‌رود، البته تا زمانی که به آنجا نرسیده‌ایم مجبور هستیم در همین میدان مبارزه کنیم.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: باید خودمان صاحب تشکیلاتی شویم که سرخط دست خودمان باشد و جوان ما باید به آن فکر کند که در فضای مجازی از وابستگی بیرون بیاییم.

وی تصریح کرد: مسئله امر به معروف و نهی از منکر مسؤولان یک ضرورت است که اگر مسؤولان اصلاح شوند همه چیز اصلاح می‌شود اما آنکه می‌خواهد در این حوزه وارد شود باید آگاهی داشته باشد تنگناها، مضایق، امکانات و کارهای انجام شده و نشده را بداند و با اشراف کامل امر به معروف و نهی از منکر کند.

در همین نشست محمد فرخزاده دبیر قرارگاه فرهنگی غدیر استان فارس نیز بیان کرد: از 225 مصوبه دو سال گذشته شورای فرهنگ عمومی استان، 185 مصوبه اجرایی شده و ابلاغ‌های ائمه جمعه انجام پذیرفته و بحث‌های مردمی در دستور کار است.

وی افزود: قرارگاه امیرالمؤمنین ادارات، قرارگاه فاطمه الزهرا و قرارگاه مردمی به دبیری محمدتقی تذروی از بازوان فرهنگی استان هستند.

محمدتقی تذروی مسؤول قرارگاه مردمی غدیر در این جلسه گفت: فعالان فرهنگی در خط مقدم جنگ نرم به‌عنوان افسران دفاعی نظام حضور دارند و باید هوشیار و آماده نبرد سنگین باشند.

وی افزود: یک سال است به‌عنوان قرارگاه مردمی در این عرصه حضور داریم و بنا بر این بوده کار را ستادی پیش ببریم و به‌عنوان کلیدواژه توصیه‌های حضرت آقا به قرارگاه این بوده که توجه شود چه‌کاری بر زمین‌مانده تا افسران ضمن پرهیز از دوباره‌کاری و اضافه‌کاری بی‌منطق، اقدامی وسیع و جبهه‌ای با مشارکت مردم را رقم بزنند.

تذروی یادآور شد: اولویت‌سنجی و آسیب‌شناسی و حفظ تشکیلات به‌صورت ستادی از جمله تدابیر مدنظر در قرارگاه است و آیت‌الله ایمانی تأکید دارد در فضای مجازی کار شود.

سید سعید زاهد زاهدانی، مسؤول پژوهشکده تحول و ارتقای علوم انسانی نیز در این نشست گفت: صحنه جنگ فرهنگی گسترده شده و لازم است به‌دقت با رعایت سلسله‌مراتب و سازمان مبارزه در این میدان حاضر شویم.

وی افزود: در جبهه اسلامی تجربه، عقل و وحی برایمان ارزش دارد و از این رو دست ما به لحاظ محتوی بسیار بازتر است.

زاهد ادامه داد: برای اصلاح باید به فرهنگ بنیادی اتکا کنیم که بسیار قوی است و اگرچه تحت تأثیر قرارگرفته اما در کلیت محفوظ مانده است و بار اصلی آن بر دوش حوزه‌های علمیه بوده است.

وی بیان کرد: در حوزه فرهنگ عمومی و سبک زندگی‌بخش زیادی تحت تأثیر غرب قرارگرفته و با اتکا به همان فرهنگ بنیادی باید فرهنگ تخصصی و فرهنگ عمومی را اصلاح کنیم.

مؤمنی فعال فرهنگی و هنری نیز در این جلسه بر زینت‌المجالس نبودن مقوله هنر در بحث جنگ نرم تأکید کرد و همچنین در این جلسه برخی فعالان فرهنگی از عدم دخالت بزرگان استان در تعیین تکالیف مباحث کارشناسی شده و مورد اجماع بر زمین مانده گلایه کردند، نحوه هزینه‌کرد اعتبارات شهرداری و عدم انعکاس مصوبات شورای فرهنگ عمومی در سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایت مرکزی شورای فرهنگ عمومی کشور مورد اشاره قرار گرفت.

تأکید بر بحث آینده‌پژوهی و رصد جوانب مختلف اجرای یک پروژه فرهنگی مطابق با اسناد بالادستی و لزوم ایجاد مرکز فناوری‌های نوین در فارس از دیگر مواردی بود که فعالان فرهنگی به آن اشاره کردند.

انتهای پیام/76001/ی40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول