اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حجاب:با وجود تحولات حلب، به اسد امتیازی نمی‌دهیم

رئیس‌معارضان سوری در پاریس گفت که با وجود تحولات حلب اما امتیازی به رئیس‌جمهور سوریه نمی‌دهند.

حجاب:با وجود تحولات حلب، به اسد امتیازی نمی‌دهیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ریاض حجاب» رئیس‌معارضان سوری در جریان کنفرانس خبری با «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه گفت که با وجود تحولات سوریه، امتیازی به «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه داده نخواهد شد.

رئیس هیأت مذاکره کننده معارضان سوریه نیز اوضاع جاری در حلب را فاجعه انسانی وحشتناک خواند و طی اظهاراتی گفت: « آنچه امروز در حلب در جریان است، سیاست سرزمین سوخته است و باید از درد و رنج مردم این شهر کاسته شود. در خیابان‌های حلب اجساد بر روی زمین افتاده‌اند و امکان دفن آنها وجود ندارد و مجروحان نیز از شدت جراحات وارده و از دست دادن خون زیاد جان خود را از دست می‌دهند.»

وی افزود: «سیاستی که هم‌اکنون در حلب دنبال می‌شود، تغییر شکل این سرزمین به یک مکان آتش‌‌سوزی است. درد و رنج مردم حلب باید پایان یافته و راهروی بشردوستانه باید گشایش یابد. افتادن برخی مناطق به دست رژیم اسد مخالفان سوریه را به عقب‌نشینی وا نخواهد داشت و آنها همچنان مصمم به مبارزه با تروریسم و گروه تروریستی داعش هستند.»

ریاض حجاب در ادامه لفاظی‌های خود گفت: «به رغم پیشروی‌های ارتش سوریه و متحدان آن در حلب، مخالفان سوری امتیاز نخواهند داد. چنانچه بشار اسد و متحدان آن گمان می‌کنند که با پیشروی نظامی در برخی مناطق حلب می‌توانند از ما امتیاز بگیرند، باید به آنها بگویم که خیر ما از حق مردم سوریه نمی‌گذریم و عقب‌نشینی نخواهیم کرد و به آنها امتیاز نمی‌دهیم.»

وی ادامه داد: «ما خواهان فرآیند سیاسی واقعی در سوریه هستیم که این کشور را به کشوری دموکراتیک تبدیل کند.»

منابع میدانی در شهر حلب  از حملات خمپاره ای عناصر تروریستی به محله المارتینی خبر دادند.هنوز گزارشی درباره تعداد شهدا و مجروحان ناشی از این حملات کورکورانه منتشر نشده است.

منابع میدانی در گفت وگو با بین الملل فارس از اصابت 5 خمپاره به محله الاعظمیه خبر دادند و تأکید کردند تروریست‌ها در حالی که آخرین نفس‌های خود را در محله های المشهد، الانصاری و الزبدیه می کشند، در حملاتی کور شهروندان بی گناه را با خمپاره هدف قرار می دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول