اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ذوالنوری در گفت‌وگو با فارس تشریح کرد

جزئیات بازدید نمایندگان از تاسیسات هسته‌ای «فردو»/ تغییرات ایجاد شده در راستای اجرای برجام بوده است

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ایجاد تغییرات در فردو در راستای انجام تعهدات در برجام است، گفت: ایران علی‌رغم اجرای تعهدات در برجام توانایی آن را دارد که درصورت هرگونه پیمان‌شکنی پاسخ پشیمان‌کننده‌ای به طرف مقابل بدهد.

جزئیات بازدید نمایندگان از تاسیسات هسته‌ای «فردو»/ تغییرات ایجاد شده در راستای اجرای برجام بوده است

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سایت هسته‌ای فردو گفت: گزارش‌هایی به ما رسید که بعضی تغییرات در سایت فردو صورت می‌گیرد و ما ضرورت دانستیم تا از نزدیک بازدید میدانی از این سایت داشته باشیم.

وی ادامه داد:‌ در این گزارش‌ها اعلام می شد که بعضی از زیرساخت‌ها و زمینه‌سازی برای غنی‌سازی در حال جمع‌آوری است، بر همین اساس بازدیدی را به اتفاق برخی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از این سایت به عمل آوردیم.

رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در طی بازدید به عمل آمده مشاده کردیم تغییرات در حال انجام است لکن هیچ یک از این تغییرات جدای از تعهدات ما در برجام نیست و فراتر از آن تغییری صورت نگرفته است و تعهدی که ما در یک زمان‌بندی در برجام متقبل شده بودیم که انجام دهیم در حال انجام بود.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: اگرچه ما تمام تعهدات خود را در برجام انجام می‌دهیم اما به لطف خدا توانمندی جمهوری اسلامی ایران به شکلی است که اگر آ‌مریکایی‌ها قانون داماتو را به اجرا درآورند و تحریم‌ها تمدید شود علی‌رغم اجرای تعهدات خود در برجام می‌تواند سریع و قاطع پاسخ مناسب را به آمریکا و هر کشور دیگری که برجام را نقض کند بدهد.

وی افزود: اجرای تعهدات برجام از سوی ایران نافی این موضوع نیست که بتوانیم در یک فاصله زمانی کوتاه اقداماتی را صورت دهیم که چرا نقض‌کننده برجام پشیمان و بازنده محض در میدان باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: این توانمندی در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که هر گونه پیمان‌شکنی و نقض عهد را کوبنده‌تر از آنچه که اتفاق می‌افتد و طرف مقابل انتظارش را دارد پاسخ دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول