اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

استاندار حمص در گفت‌وگو با فارس:

اشغال مجدد تدمر پیروزی خیالی تروریست‌ها بود/ کمک‌رسانی به آوارگان ادامه دارد

استاندار حمص گفت: شهر تدمر به جهت اینکه پیش از این توسط داعش به خرابه ای تبدیل شده و قریب به اتفاق اهالی آنجا را ترک کرده بودند اشغال مجدد آن، دستاورد راهبردی یا لجستیک برای تروریست‌ها محسوب نمی شود.

اشغال مجدد تدمر پیروزی خیالی تروریست‌ها بود/ کمک‌رسانی به آوارگان ادامه دارد

«طلال برازی»، استاندار حمص در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه در خصوص خبر اشغال شهر تدمر در شرق این استان به دست داعش گفت: این گروهک پس از انتقال هزاران نیرو و حجم بزرگی از تجهیزات نظامی خود از استان های دیر الزور و رقه و پس از 2 روز حملات سنگین که با دفاع ارتش سوریه و نیروهای پشتیبان آن روبرو بود بالاخره توانست از محور ناصریه در غرب تدمر وارد این شهر شود.

برازی با اشاره به ادامه نبرد سنگین در چندین محور تدمر افزود: به دنبال بازگشت عناصر داعش از محور جنوب غربی از سمت خنیفیس به داخل تدمر فرماندهان میدانی ارتش سوریه تصمیم به عقب نشینی و استقرار در مواضع نظامی پیرامون تدمر گرفتند تا به نیروی هوایی سوریه و روسیه اجازه بمباران مواضع تجمع تروریست ها داده شود.

استاندار حمص تاکید کرد: توپخانه ارتش سوریه همچنین محل تجمع بخشی از عناصر داعش را که وارد شهر تدمر شدند در محور تدمر-سخنه و مرکز شهر از دور هدف گرفت.

وی اظهار داشت: پیروزی های اخیر ارتش سوریه و متحدانش در شهرهای حلب و ریف دمشق شوک بزرگی به کشورهای حامی تروریسم بود از همین رو آنها در جستجوی یک پیروزی خیالی برآمدند تا روحیه تروریست ها را پس از تلفات سنگین اخیرشان بالا ببرند.

برازی تصریح کرد: نشست اخیر وزیران خارجه آمریکا، فرانسه، ترکیه، عربستان و قطر بازتاب فروپاشی صفوف تروریست ها و سرخوردگی کشورهای حامی آنهاست.

وی ادامه داد: تسلط داعش بر برخی میدان های گازی در حمص نمی تواند هیچ فایده ای برای آن داشته باشد چون قادر به انتقال این منابع نیست.

استاندار حمص گفت: اشغال تدمر نیز یک دستاورد راهبردی یا لجستیک برای تروریست ها محسوب نمی شود چون این شهر کاملا به بازسازی نیاز دارد و جمعیت کنونی تدمر کمتر از 15 درصد جمعیت اصلی آن است.

برازی گفت: اهالی که از پس از اشغال تدمر از این شهر گریخته اند در در مناطقی نزدیک تدمر و حمص اسکان داده شده و کمک های لازم به آنها ارائه شده است.

به گزارش فارس، تروریست‌های داعش از بامداد روز پنج‌شنبه هفته گذشته از چندین محور به اطراف تدمر حمله کردند.

حمله اخیر داعش به تدمر بعد از انتقال هزاران تروریست وابسته به این گروهک صورت گرفته است.

وزارت دفاع روسیه شمار تروریست‌های حمله کننده به تدمر را بیش از 4000 نفر تخمین زد.

شهر باستانی تدمر یا پالمیرا بعد از یک سال اشغال، 9 ماه پیش توسط ارتش سوریه آزاد شد.

داعش در این شهر بیشتر آثار باستانی به یادگار مانده از دوران قبل از میلاد را نابود کرده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول