اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول واحد بیماری‎های شبکه بهداشت بروجرد مطرح کرد

افزایش اعتیاد در سایه شعارهای کلیشه‎ای مسئولان

مسئول واحد بیماری‎های شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: در سایه شعارهای کلیشه‎ای مسئولان شاهد افزایش اعتیاد در جامعه هستیم.

افزایش اعتیاد در سایه شعارهای کلیشه‎ای مسئولان

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، شهرام ممدوحی ظهر امروز در همایش ایدز و اعتیاد در این شهرستان اظهار کرد: مسئولان باید به این سوال پاسخ دهند که اگر برنامه‎های آنها موفقیت‎آمیز بوده است، چرا آمار اعتیاد در حال افزایش و سن اولین مصرف مواد مخدر و سیگار در حال کاهش است؟

وی عنوان کرد: باید پذیرفت که برخورد قهری و نگاه به معتاد به عنوان یک بیمار مانعی برای جلوگیری از افزایش آمار مصرف مواد مخدر و آمار مبتلایان به آن نشده است.

مسئول واحد بیماری‎های شبکه بهداشت و درمان بروجرد خاطرنشان کرد: در حالی مطالب ارائه شده از سوی مسئولان کلیشه‎ای و تکراری شده است که شاهد افزایش آمار اعتیاد در بین اقشار مختلف جامعه هستیم.

ممدوحی با بیان اینکه آیا متولیان فرهنگی برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برنامه‎ریزی دارند، تاکید کرد: مسئولان شهرستانی و استانی باید از مسئولان بالادستی خود به دنبال پاسخ این سوال باشند که مشکل کار کجاست؟

وی با تاکید بر اینکه چرا آموزش‎ها درخصوص معضل اعتیاد غیرمثمر شده‎ است، اظهار کرد: آمار اعتیاد در جامعه به طوری سیر صعودی به خود گرفته که حتی نهاد بسیج هم برای مقابله با این آسیب اجتماعی ورود کرده است.

مسئول واحد بیماری‎های شبکه بهداشت و درمان بروجرد تاکید کرد: مسئولانی که در جلسات اینچنینی حضور می‎یابند، باید با ارائه راهکارهای منطقی مقابله با معضل اعتیاد و مواد مخدر در جامعه، جایگزین‎های مثبتی برای مواد مخدر را فراهم و مهیا کنند.

ممدوحی بیان کرد: آموزش و پرورش بروجرد به عنوان غایب این همایش برای استفاده از سالن‎های ورزشی وجه دریافت می‎کند، در حالیکه ورزش بهترین جایگزین مواد مخدر خصوصا برای قشر جوان و نوجوان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آمارهای بروز بیماری ایدز نشان می‎دهد که در سال گذشته و امسال عامل 40 درصد ابتلا به این بیماری ناشی از تماس‎های جنسی بوده است.

مسئول واحد بیماری‎های شبکه بهداشت و درمان بروجرد یادآور شد: در دوره‎ای با ارائه متادون رایگان به معتادان بسیاری از بیماران مبتلا به ایدز شناسایی شدند، اما در حال حاضر که برای ارائه متادون وجه دریافت می‎شود، میزان شناسایی این بیماران کاهش یافته است.

ممدوحی با تاکید بر اینکه باید در کنار ترساندن افراد از بیماری ایدز، هراس از آن را در جامعه از بین ببریم، تصریح کرد: در حال حاضر کمتر از 50 درصد بیماران مبتلا به ایدز در کشور تحت درمان قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات موجود در این زمینه عدم شناسایی بیماران مبتلا به ایدز است، بیان کرد: این در حالی است که آمار افراد تحت درمان مبتلا به این بیماری در کشورهای آفریقایی افزایش چشمگیری داشته است.

این مسئول اضافه کرد: همه تست‌های شناسایی افراد مبتلا به ایدز به صورت رایگان در شبکه بهداشت و درمان بروجرد انجام و پرونده آنها به صورت محرمانه نگهداری می‎شود.

انتهای پیام/85012/ب30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول