اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت/

تداوم محرومیت‌های پیچاب در سایه بی‌توجهی مسؤولان کهگیلویه و بویراحمد

پیچاب یکی از مناطق زیبا و دارای جاذبه‌های گردشگری و تاریخی فراوان است، اما بی‌توجهی مسؤولان تداوم محرومیت‌های پیچاب را در پی داشته است.

تداوم محرومیت‌های پیچاب در سایه بی‌توجهی مسؤولان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، منطقه محروم  پیچاب از نقاطی در استان کهگیلویه و بویراحمد است که با گذشت بیش از سه دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی هنوز محرومیت‌های مضاعفی در این منطقه وجود داد.

پیچاب منطقه‌ای زیبا و دارای جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی فراوانی است که اگر مسؤولان استان کمی به فکر این منطقه باشند در فصولی مانند بهار و تابستان پیچاب بهشت گردشگران خواهد بود.

پیچاب مشتمل بر چندین ده و اعم از پیچاب مرکزی و شهرک خزیان و اشکفت‌شاه است که اگر به آن توجه شود سیل گردشگران و مسافران به این منطقه روانه خواهند شد.

اما در سال‌های اخیر کمترین بهایی به این منطقه داده نشده و پیچاب هنوز که هنوزه با محرومیت‌های تاریخی خود دست و پنجه نرم می‌کند.

متاسفانه همین بی‌توجهی‌ها موجب شده که بسیاری از درختان منطقه توسط افراد زیاده‌خواه و منفعت‌طلب در آتش زیاده خواهی سوزانده شود و حیات وحش این منطقه نیز رو به نابودی رود.

بی توجهی به وضعیت راه ارتباطی پیچاب معضل و مشکلی بزرگ است که مردم محروم پیچاب نسبت به آن گلایه‌مند هستند.

در همین زمینه به سراغ یکی از افراد بومی این منطقه رفتیم که ابا و اجداد وی در پیچاب گذران روزگار داشته‌اند.

علی سینایی که یکی از دوستداران طبیعت و فرزند منطقه پیچاب است در گفت‎‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: اگر مسؤولان ما بدانند که پیچاب چه ظرفیت‌های عظیمی برای طبیعت گردی و گردشگری دارد دست از لجاجت و سهل‌انگاری برداشته و زیر‌ساخت‌های لازم را برای استفاده از این ظرفیت‌ها آماده می کردند.

سینایی افزود: هر چه در سال‌های اخیر فریاد زدیم تا مسؤولان گوششان متوجه این فریادها باشد و پیچاب را از محرومیت و گمگشتگی نجات دهند چنین کاری را نکردند و گویی آنها به اعتلای صنعت گردشگری و طبیعت‌گردی هیچ توجهی ندارند.

سینایی با انتقاد از وضعیت راه‌ها و همچنین خدمات و دیگر امکانات در منطقه پیچاب گفت: به گزاف نگفته‌ایم که ‌پیچاب محروم‌ترین نقطه استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی با درخواست از تاجگردون نماینده منطقه برای خدمات‌دهی بهتر به پیچاب تصریح کرد: مردم از نماینده و مسؤولان انتظار دارند که این کمبودها بر طرف شود چرا که با ایجاد بسترها می‌توان برای جوانان بیکار پیچاب شغل ایجاد کرد.

سینایی همچنین خواستار توجه اوقاف و امور خیریه استان برای توجه و رسیدگی به وضعیت امام‌زاده میرحسین(ع) این منطقه شد و خاطرنشان کرد: مردم از مسؤولان انتظار دارند که در حوزه مذهبی و دینی نیز به آن‌ها توجه شود.

وی از بی توجهی مسؤولان به موضوع منابع طبیعی و حفظ حیات وحش منطقه بکر پیچاب نیز انتقاد کرد و گفت: با این وضعیت دیگر چیزی از طبیعت و محیط زیست برای پیچاب باقی نمی‌ماند.

انتهای پیام/2571/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول