اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی مطرح کرد

امنیت کامل کاروان‌های اعزامی خراسان جنوبی به در کربلا

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: برای شرکت‌های مسافربر و کاروان‌هایی که در حال اعزام هستند، به خصوص شمسا ذره‌ای احتمال خطر نیست، ولی برای کاروان‌هایی که به صورت آزاد اعزام می‌شوند احتمال خطر وجود دارد.

امنیت کامل کاروان‌های اعزامی خراسان جنوبی به در کربلا

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مجتبی اوحدی ظهر امروز در رابطه با حادثه تروریستی اخیر، در شهر حله عراق که باعث شهادت تعدادی از هموطنان‌مان شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعزام‌هایی که ما انجام می‌دهیم اعزام‌های متعددی است، در یک سری از این اعزام‌ها، کاروان‌ها از طریق شرکت شمسا تحت پوشش حج و زیارت اعزام می‌شوند و امنیت این کاروان‌ها تضمین شده است.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی ادامه داد: این کاروان‌ها از زمانی که وارد مرز عراق می‌شوند، همه اتوبوس‌ها، سه تا چهار اسکورت دارند و یک نیروی امنیتی نیز همراه آنها است.

وی خاطرنشان کرد: یک سری کاروان‌ها به اصطلاح آزادبر هستند که در قالب شرکت‌های سیاحتی اقدام به اعزام کاروان می‌کنند و متاسفانه برای کمتر شدن هزینه‌ها نه افراد را بیمه می‌کنند و نه هزینه تامین امنیت را می‌پردازند و به این سبب برای این کاروان‌ها خطر بیشتر است.

اوحدی تاکید کرد: ولی در عین حال این کاروان‌ها نیز از امنیت نسبی برخوردارند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی افزود: ولی یک عده کاروان نیز آزاد هستند و به صورت گروهی اقدام به سفر می‌کنند که تحت پوشش هیچ نیروی امنیتی نیستند.

وی تصریح کرد: بنابراین برای شرکت‌های مسافربر و کاروان‌هایی که در حال اعزام هستند، به خصوص شمسا ذره‌ای هم احتمال خطر نیست، ولی برای کاروان‌هایی که به صورت آزاد اعزام می‌شوند برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه بهتر است در مناطقی حضور یابند که دارای امنیت کافی هستند.

اوحدی بیان داشت: در نجف،کربلا و کاظمین امنیت کافی برقرار است اما در سامرا و طفلان‌مسلم امنیت لازم وجود ندارد و کاروان‌ها بهتر است از حضور در این مناطق خودداری کنند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حج‌و‌زیارت در اربعین حسینی هیچ کاروانی اعزام نکرده است، بیان داشت: حادثه تروریستی اخیر که در شهر حله اتفاق افتاد، همه نیروهای اربعین بودند که برای پیاده‌روی رفته بودند.

وی افزود: امروز حسینی نیست و گرنه یزید بسیار است و راه همان است، اما متناسب با زمان شرایط تغییر کرده است و گروه‌های تکفیری و داعشی همانند لشکر یزید، هدفی جزء از بین بردن محبان اهل‌بیت ندارند.

اوحدی تاکید کرد: اینها مسلمان نیستند و فقط برای لکه‌دار کردن اسلام، بردن آبروی اسلام و اسلام حراسی تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/69044/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول