اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ماهنشان خبر داد

ساخت مستند آثار تاریخی شهرستان ماهنشان

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ماهنشان گفت: مستند آثار تاریخی شهرستان ماهنشان ساخته می‌شود.

ساخت مستند آثار تاریخی شهرستان ماهنشان

عابدین صفایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: قلعه بهستان در 12 کیلومتری مرکز شهرستان ماهنشان قرار گرفته و بر اساس بررسی‌های به عمل آمده مربوط به دوره هخامنشی است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به گمانه‌زنی‌های انجام شده، تاریخ و قدمت این قلعه به دوره مادها هم احتمال داده شده است، تصریح کرد: فضای کلی این بنا از سه قسمت شامل راه پله‌ها، دالان‌ها و اتاق‌ها تشکیل شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ماهنشان با بیان اینکه راه ‌پله‌ها به صورت زیگزاگی در دو طرف قلعه بهستان ایجاد شده است، اضافه کرد: این قلعه تاریخی به شماره 1458 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

صفایی با اشاره به اینکه این قلعه با نظارت و حفاظت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ماهنشان اداره می‌شود، یادآور شد: اقداماتی هم از سوی این اداره در سایت قلعه بهستان انجام شده که از جمله این اقدامات می‌توان به احداث سرویس بهداشتی، نرده‌های حفاظتی و برجک نور اشاره کرد.

وی با اشاره به ساخت مستند آثار تاریخی شهرستان ماهنشان توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، ادامه داد: زیرساخت‌هایی هم توسط این اداره کل در راستای جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان و به ویژه سایت قلعه بهستان انجام شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ماهنشان با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک تابلوی شناسایی اثر در سایت قلعه بهستان نصب می‌شود، افزود: قلعه بهستان یکی از 20 قلعه تاریخی شهرستان ماهنشان است.

صفایی با اشاره به اینکه سالانه گردشگران زیادی از سایت قلعه بهستان و سایر آثار تاریخی شهرستان ماهنشان بازدید می‌کنند، خاطر نشان کرد: باستانشناسان و پژوهشگرانی که در معدن نمک چهرآباد کاوش داشتند از آثار تاریخی این شهرستان بازدید کرده‌اند.

وی سد خندوقلو، کوه‌های رنگی حسینیه ارزه خوران، روستای قوزلو یا ماسوله زنجان و معدن بایچه باغ از دیگر آثار تاریخی شهرستان ماهنشان به شمار می‌رود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ماهنشان توجه به مقوله گردشگری و رونق آن را یکی از اولویت‌های مهم این اداره دانست و افزود: بسیاری از برنامه‌ها در این زمینه طی سال جاری عملیاتی شده است.

صفایی احداث مرکز اطلاع رسانی شهر دندی را یکی از اقدامات انجام شده توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ماهنشان اعلام کرد.

انتهای پیام/73006/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول