اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان خبر داد

برخورد 2 قطار مسافری در مسیر تهران - مشهد/ ادامه حریق در سالن‌ قطارهای حادثه‌دیده/ از ارائه آمار مجرومان و کشته‌شدگان معذوریم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان با اشاره به برخورد 2 قطار مسافری در مسیر تهران - مشهد گفت: سالن‌ قطارهای حادثه‌دیده در حال سوختن هستند و تا اطفای حریق نمی‌توان آماری از کشته‌ها ارائه داد.

برخورد 2 قطار مسافری در مسیر تهران - مشهد/ ادامه حریق در سالن‌ قطارهای حادثه‌دیده/ از ارائه آمار مجرومان و کشته‌شدگان معذوریم

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، دو رام قطار مسافری که در مسیرهای سمنان - مشهد و مشهد - تبریز سیر می‌کردند، صبح امروز با هم برخورد کردند و بر اثر وقوع این سانحه، شماری از هموطنانمان مجروح و تعدادی نیز کشته شده‌اند.

مدیرکل راه آهن شمال‌شرق (1) با تایید این خبر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، بیان جزئیات حادثه را به بررسی‌های بیشتر در ساعات آینده موکول کرد.

مجروحان به مراکز درمانی منتقل شدند

حسن شکراللهی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار داشت: مجروحان حادثه برخورد دو رام قطار مسافری در مسیر تهران- مشهد توسط عوامل قطارها به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی تصریح کرد: مجروحان حادثه امروز توسط عوامل قطارها به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان افزود: برخی سالن‌های قطارهای حادثه‌دیده در حال سوختن هستند و تا اطفای حریق نمی‌توان آماری از کشته‌ها ارائه داد.

شکراللهی با بیان اینکه محل برخورد قطارها منطقه‌ای بین دامغان و سمنان است، افزود:‌ بالگرد هلال احمر به محل حادثه رسیده اما دسترسی زمینی به محل حادثه سخت است.

ایستگاه هفت‌خوان محل وقوع حادثه اعلام شد

ایستگاه هفت‌خوان در مسیر تهران- مشهد، محل وقوع حادثه امروز اعلام شد.

مسؤولان راه‌آهن شمال‌شرق (1) در گفت‌وگو با فارس، ایستگاه هفت‌خوان را در مسیر تهران- مشهد، محل وقوع حادثه امروز اعلام کردند.

به گزارش فارس؛ اداره‌کل راه‌آهن شمال‌شرق (1)  مستقر در شهرستان شاهرود در مسیر زیارتی زائران علی بن موسی‌الرضا (ع) واقع شده است؛ ایستگاه هفت‌خوان نیز در محدوده اداره‌کل راه آهن شمال‌شرق (1) است.

راه‌آهن شمال‌شرق (1) دارای 27 ایستگاه بوده که ایستگاه‌های شاهرود و سمنان تشکیلاتی است؛ ایستگاه هفت‌خوان از زمره ایستگاه‌های قدیمی راه‌آهن در این محدوده محسوب می‌شود.

متاسفانه در سال‌های اخیر، چندین سانحه ریلی در محدوده اداره‌کل راه‌آهن شمال‌شرق (1) رخ داده است که کشته و مجروح نیز داشته و صبح امروز نیز بار دیگر شاهد سانحه ریلی در این مسیر بودیم.

حریق در پی وقوع سانحه

برخورد دو رام قطار مسافری در ایستگاه هفت‌خوان راه آهن شمالشرق (1)، سبب ایجاد حریق در برخی واگن‌ها شد.

حمید درباغ‌عنبران، مدیرکل راه آهن شمالشرق (1) با تایید وقوع حریق در این سانحه اظهار کرد: متاسفانه شاهد جان باختن تعدادی از مسافران نیز در این حادثه بودیم و هم‌اکنون نیروهای عملیاتی و امدادی در محل حادثه حضور دارند.

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده، قطار مسافری سمنان- مشهد با شماره 324 در این حادثه با قطار مسافری که از تبریز به سمت مشهد حرکت می‌کرد، با شماره 480 برخورد کرده است.

مدیرکل راه آهن شمالشرق (1) افزود:‌ این حادثه در ساعت 7:48 صبح امروز در ایستگاه هفت خوان در محدوده راه آهن شمال شرق (1) رخ داده است.

درباغ‌عنبران بیان کرد: در پی وقوع این حادثه، شاهد وقوع حریق نیز بوده‌ایم اما حجم و شمار حادثه‌دیدگان حریق هنوز مشخص نیست.

 

اعزام اکیپ‌های امداد و نجات زمینی و هوایی به محل حادثه

در پی وقوع حادثه دو رام قطار مسافری در منطقه بلاک‌گرداب به هفت‌خوان، اکیپ‌های امداد و نجات زمینی و هوایی به محل حادثه اعزام شدند.

متاسفانه به علت آتش سوزی، تنی چند از مسافران و خدمه آسیب دیده‌اند که خدمات‌رسانی نیروهای امدادی به آنها ادامه دارد.

عوامل آتش‌نشانی شهرهای شاهرود، دامغان و سمنان برای اطفای حریق به محل حادثه اعزام شده‌اند و مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان نیز در گفت‌وگو با فارس، تشریح علت وقوع حادثه را به ساعات بعد موکول کرد.

انتهای پیام/2249/و40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول