اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

رئیس سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها به فارس خبر داد

بارش برف در ۶ استان کشور/ آماده‌باش راهدارخانه‌ها برای امدادرسانی و استقرار زائران اربعین

رئیس سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد زائران اربعین هنوز به کشور بازنگشته‌اند گفت: با توجه به برودت دما و پیش‌بینی بارش برف و باران راهدارخانه‌ها برای امدادرسانی و اسکان احتمالی زائران در سراسر کشور در آماده‌باش هستند.

بارش برف در ۶ استان کشور/ آماده‌باش راهدارخانه‌ها برای امدادرسانی و استقرار زائران اربعین

یاسر خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: تصاویر دوربین‌های نظارتی - تصویری حاکی از آن است که در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، مازندران، سمنان، قم و البرز شاهد بارش برف هستیم و محورهای این استان‌ها بارش برف را تجربه می‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در محور هراز و اغلب محورهای استان گیلان شاهد بارش باران هستیم.

خالدی ادامه داد: از محورهای شریانی کشور و فقط کمربندی دهلران- اندیمشک در استان ایلام مسدود است و از محورهای غیرشریانی مسدود می‌توان به محور شمشک- دیزین و جاده اولنگ- شاهرود اشاره کرد.

رئیس سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها افزود: در 24 ساعته گذشته 60 محور شریانی و 40 محور غیرشریانی در 13 استان کشور درگیر بارش برف بودند که برای انجام عملیات راهداری زمستانی در این جاده‌ها از 200 دستگاه انواع ادوات راهداری استفاده شد و 1500 تن شن و نمک به کار گرفته شد.

وی افزود: نتیجه اقدامات راهداری زمستانی روز گذشته برف روبی بیش از 1900 کیلومتر از جاده‌ها بود. ضمن آنکه 101 خودرو که در برف گرفتار شده بودند، رهاسازی شدند.

* زائران اربعین حتما به تجهیزات زمستانی مجهز باشند

خالدی با تاکید بر اینکه حدود 40 درصد زائران اربعین هنوز به کشور برنگشته‌اند،گفت: با توجه به اینکه روز اربعین در کشور عراق، امروز است پیش‌بینی می‌کنیم از بعدازظهر امروز موج بازگشت زائران را شاهد باشیم.

رئیس سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها بیان کرد: با توجه به برودت دما و پیش‌بینی بارش برف و باران همه راهدارخانه‌ها جهت امدادرسانی و اسکان احتمالی زائران در سراسر کشور در آماده‌باش قرار دارند.

خالدی تاکید کرد: به زائرانی که با خودروی شخصی به مرزهای سه‌گانه رفته‌اند توصیه می‌شود حتما هنگام برگشت در اولین شهر نسبت به تهیه تجهیزات زمستانی نظیر زنجیر چرخ و همچنین پتو اقدام کنند تا در ادامه مسیر در صورت بروز برف و باران مشکل خاصی برایشان رخ ندهد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول