اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر علوم در دانشگاه کردستان:

83 درصد سوابق تحصیلی در کنکور امسال اعمال شده است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی، ظرف 5 سال باید سوابق تحصیلی در کنکور اعمال شود که امسال 83 درصد محقق شده است.

83 درصد سوابق تحصیلی در کنکور امسال اعمال شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد فرهادی ظهر امروز در حاشیه بازدیدی از آزمایشگاه دانشکده علوم پایه دانشگاه کردستان، در مصاحبه با خبرنگاران، بازدید و بررسی مسائل دانشگاه کردستان را از مهم‌ترین هدف‌ خود از سفر به استان کردستان عنوان کرد و گفت: دانشگاه کردستان با بیشتر از 9 هزار و 500 دانشجو و 300 هیأت علمی ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه دارد.

وی به بازدید خود از آزمایشگاه مرکزی دانشکده علوم پایه اشاره کرد و گفت: تجهیزات این آزمایشگاه موجب شده در کنار ارائه خدمت در استان خدمات را به سایر استان‌های کشور ارائه دهند.

به گفته وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در این سفر یک روزه دو خوابگاه دانشجویی را نیز کلنگ‌‌زنی کردیم که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ظرف 18 ماه آینده اتمام و به بهره‌برداری برسد.

وی بر توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی مورد نیاز در این استان تاکید کرد و گفت: باید رشته‌های مورد نیاز به ویژه رشته‌های مهارتی باید در استان کردستان توسعه پیدا کند.

به گفته فرهادی، توسعه رشته‌های مهارتی و کاربردی در سطح استان که مدنظر وزارتخانه است باید با جدیت هرچه تمام دنبال شود.

وی در ادامه گفت: رشته‌هایی هستند که بین رشته ای محسوب می‌شوند که گرایش یا مقطعی دارند که به نوعی کاربرد آن در حوزه‌های مختلف، از جمله پزشکی است.روانشناسی بالینی یکی از رشته‌های مشخصا رشته روانشناسی است که در حوزه سلامت تعریف می‌شود که سلامت روحی، سلامت روانی، سلامت جسمی و سلامت اجتماعی را در برمی‌گیرد.

فرهادی خاطرنشان کرد: برای سایر رشته‌های که بین رشته ای محسوب می‌شوند تصمیمات خوبی اتخاذ شده است، ستاد و یا شورای ی برای بررسی این رشته‌ها مشخص شده است که آنها را بررسی می‌کند و وزارتخانه آن مشخص خواهد شد.

وی گفت: برنامه‌های راهبردی دانشگاه در زمینه توسعه رشته‌های کاربردی در هیأت آن مطرح می‌شود و بعد در مراجع ذیربط در وزارتخانه مورد توجه قرار می‌گیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه تصریح کرد: رشته ادبیات کردی در سال گذشته در استان دایر شده و مجوز رشته هنر و موسیقی نیز داده شده است.

وی به نقش دانشگاه در تربیت نیروی انسانی به ویژه در حوزه فرهنگ در استان اشاره کرد، گفت: با درخواست رشته‌های مورد نیاز در حوزه فرهنگ موافقت و در کنار آن نیز توسعه پژوهشکده کردستان‌شناسی مدنظر است.

فرهادی به بحث تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی نیز اشاره کرد و گفت: پارسال مجوز تعدادی اخذ شد و بین دانشگاه‌ها تقسیم شد و اکنون نیز بدنبال مجوز هستیم که امید است بزودی محقق شود.

انتهای پیام/79002/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول