اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

نشست شورای بازرگانی و صنعتی ازبکستان و انگلستان در تاشکند برگزار شد

بیست و سومین نشست دوره‌ای شورای بازرگانی و صنعتی ازبکستان و انگلستان در شهر تاشکند برگزار شد.

نشست شورای بازرگانی و صنعتی ازبکستان و انگلستان در تاشکند برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند به نقل از «اوزدیلی.اوز»، بیست و سومین نشست دوره‌ای شورای بازرگانی و صنعتی ازبکستان و انگلستان عصر دیروز در شهر «تاشکند» برگزار شد.

این نشست به ریاست «الیار غنی‌یف» وزیر روابط اقتصادی خارجی، سرمایه‌گذاری و بازرگانی ازبکستان و «باربارا خی» رئیس شورای بازرگانی و صنعتی انگلیس برگزار شد.

شرکت‌کنندگان این نشست مسائل توسعه زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی در ازبکستان و انگلستان، طرح‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در عرصه‌های مختلف در تاشکند و همچنین امکان حضور شرکت‌های انگلستان در این طرح‌ها را بررسی کردند.

اعضای هیئت انگلستان گزارشی‌ را در مورد امکاناتی‌ که می‌توان با حمایت آژانس صادراتی و اعتباری این کشور به دست آورد، در اختیار همکاران ازبکی خود قرار دادند.

همچنین نمایندگان شرکت‌های انگلستان کالاها و خدمات خود را جهت ارائه به  بازار ازبکستان معرفی کردند.

در چهارچوب این نشست هیئت ازبکستان نیز گزارشی‌ در خصوص فضای اقتصادی و بازرگانی موجود در کشور و همچنین پتانسیل توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی دوجانبه در زمینه‌های مختلف از جمله نفت و گاز، شیمیایی، داروسازی، انرژی، استخراج معادن، غذایی و .. در اختیار هیئت انگلیس قرار دادند.  

نمایندگان ازبکستان بر پتانسیل توسعه تجارت دوجانبه به ویژه در زمینه‌های نفت و گاز، انرژی، صنایع استخراج معادن، داروسازی، آموزشی و گردشگری تاکید کردند.

هیئت ازبکستان همچنین گزارشی‌ در مورد پتانسیل سرمایه‌گذاری در این کشور و تغییرات اخیر در چهارچوب برنامه‌های خصوصی‌سازی در اختیار نمایندگان بیش از 30 شرکت انگلستان قرار داد.

بر اساس برآوردهای کارشناسان، ازبکستان و انگلستان، در حال حاضر همکاری‌های دوجانبه روبه رشد دارند.

مبادلات بازرگانی بین ازبکستان و انگلستان در سال 2015 میلادی 105 میلیون و 700 هزار دلار قرار داشته است که صادرات تاشکند به لندن 32 میلیون و 800 هزار دلار و واردات ازبکستان از انگلستان 72 میلیون و 900 هزار دلار است.  

شورای بازرگانی و صنعتی ازبکستان و انگلستان در چهارچوب قرارداد بین دولتی در سال 1994 میلادی ایجاد شده است.

این شورا انجمنی است که دولت این دو کشور از آن با هدف تحکیم روابط اقتصادی و بازرگانی دوجانبه و ارائه کمک به شرکت‌های انگلستان در انجام فعالیت بازرگانی در ازبکستان بهره‌برداری می‌کنند.

نشست شورای بازرگانی و صنعتی ازبکستان و انگلستان هر ساله به نوبت در تاشکند و لندن برگزار می‌شود.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول