اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

شرکت ملی گاز پاکستان خبر داد

کمبود گاز در پاکستان/ سوخت مراکز صنعتی پنجاب قطع می‌شود

«سوئی ناردرن» شرکت ملی گاز پاکستان اعلام کرد تا 3 ماه دیگر نمی‌تواند گاز مورد نیاز واحدهای صنعتی در ایالت پنجاب را فراهم کند.

کمبود گاز در پاکستان/ سوخت مراکز صنعتی پنجاب قطع می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد،«سوئی ناردرن» شرکت ملی گاز پاکستان اعلام کرد تا 3 ماه دیگر نمی‌تواند گاز مورد نیاز واحدهای صنعتی در ایالت پنجاب را فراهم کند.

شرکت ملی گاز پاکستان افزایش سرما و افت شدید فشار گاز را علت اصلی ناتوانی برای تأمین گاز صنعتی برای کارخانه‌های ایالت پنجاب بیان کرد.

به گزارش جیو، «رانا امتیاز» مدیر شرکت ملی گاز در منطقه گوجرانواله از توابع پنجاب گفت: تصمیم گرفته‌ایم گاز مراکز صنعتی را به مدت 3 ماه قطع کنیم تا بتوانیم گاز برای مصارف خانگی مردم را تأمین کنیم.

وی افزود: به علت افزایش سرما و برودت هوا مردم اولویت دارند به همین علت شرکت ملی گاز تصمیم دارد از تمام ظرفیت خود برای تأمین نیاز مردم استفاده کند.

قطع گاز موجب تعطیلی کارخانه‌ها در ایالت پنجاب بزرگترین و پرجمعیت‌ترین ایالت پاکستان می‌شود که بیکاری بسیاری از کارگران را به دنبال دارد.

مدیران واحدهای صنعتی و کارگران کارخانه‌ها نسبت به قطع گاز معرض هستند اما شرکت ملی گاز تصمیم نهایی خود را در این زمینه اعلام کرده است.

کمبود گاز تأثیرمنفی در رشد صنعت پاکستان داشته و کارخانه ها مجبورند برای جبران کمبود گاز از گازوئیل استفاده کنند که هزینه‌های تولید را بالا می‌برد.

این اولین بار است که ایالت پنجاب در اوایل فصل پاییز و موسم سرما با کمبود گاز برای مصارف خانگی مواجه شده است.

در حال حاضر حتی مردم اسلام‌آباد پایتخت پاکستان از کاهش فشار گاز رنج می‌برند و به بخاری‌های نفتی و یا سوزاندن چوب و زغال روی آورده‌اند.

شهرهای مختلف پاکستان شاهد تشکیل صف‌های طولانی برای خرید کپسول‌های گاز مایع است با این وجود از یک سو افزایش قیمت گاز مایع و از طرف دیگر کمبود آن مشکل بیشتر مردم را حل نمی‌کند.

هنوز اطمینانی درباره دریافت گاز از قطر وجود ندارد و تکمیل پروژه‌های دریافت انرژی از کشورهای آسیایی مرکزی هنوز به مرحله اجرا نرسیده بنابراین ایران نزدیک‌تری و آماده‌ترین پروژه دریافت گاز برای پاکستان می‌باشد.

طبق گزارش کتاب سال آمار آسیا و اقیانوسیه که توسط سازمان ملل منتشر شد، پاکستان در بین 10 کشور بحران‌زده جهان از نظر انرژی قرار دارد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول