اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی خبر داد

راه‌اندازی مجتمع درمانی ژنتیک جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی از راه‌اندازی مجتمع درمانی ژنتیک جهاد دانشگاهی استان خبر داد و گفت: راه‌اندازی این مجتمع درمانی ژنتیک نیازمند همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است.

راه‌اندازی مجتمع درمانی ژنتیک جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جلال‌الدین صادقی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه خراسان جنوبی، اظهار داشت: اگر حمایت‌های مقام معظم رهبری نبود، به طور قطع امروز جهاد دانشگاهی را نمی‌داشتیم.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی هیچ گاه باری بر روی دوش دولت نبوده زیرا اعتباراتش دولتی نیست، افزود: اعضای فعال جهاد دانشگاهی شامل سه پژوهشگاه، 25 پژوهشکده، 27 مؤسسه و 43 واحد جهاد دانشگاهی در سطح کشور است و جهاد دانشگاهی تنها 20 درصد از اعتبارات را از دولت تامین می‌کند و 80 درصد از اعتبارات از فعالیت‌های دانشگاه تامین می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: در بحث پژوهش، تولید دانش و فعالیت‌های پژوهشگاهی بسیار گسترده عمل کرده‌ایم و همچنین در بحث آموزش اقدامات خوبی را انجام داده‌ایم.

صادقی با اشاره به اینکه باید به جهاد دانشگاهی بیشتر از آنچه که است اهمیت داده شود، تصریح کرد: گاهی عدم حمایت مسؤولان استانی و مدیریت کسانی که مسؤولیت را بر عهده می‌گیرند باعث مختل شدن این روند و در نتیجه سبب بی‌توجهی به این بخش می‌شود.

وی یادآور شد: هدف‌گذاری کردیم که تا پایان سال 98 حداقل دو کار اساسی را به پایان برسانیم و در این چهار سال اخیر به صورت جدی در بحث گیاهان دارویی وارد شدیم و همچنین از ریاست قول گرفتیم تا هر آنچه که استان نیاز دارد در این موضوع به صورت جدی وارد عمل شوند.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی از راه‌اندازی مجتمع درمانی ژنتیک جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: راه‌اندازی این مجتمع درمانی ژنتیک نیازمند همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است.

صادقی افزود: خراسان جنوبی با کمبود آب، عدم اشتغال جوانان و روستاهایی که در حال خالی شدن سکنه هستند رو به رو است که این موضوع امری بسیار جدی است و باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه هدف و سیاست کاری ما در استان این است که اگر ما نمی‌توانیم درآمدهای مردم را بالا ببریم، هزینه‌های آنها را که می‌توانیم پایین بیاوریم، یادآور شد: با توجه به اینکه نیروی انسانی در بدنه دولت زیاد است و اگر دولت بخواهد خدمات‌های زیادی به این ارگان‌ها بدهد ضرر می کند، پس ما باید با همتی بیشتر از گذشته و با همکاری یکدیگر تا جایی که امکان دارد باری بر روی دولت نبوده و فعالیت‌های خود را در هر زمینه‌ای بیشتر از زمان گذشته انجام دهیم.

انتهای پیام/69048/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول