اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ناظر اتاق عملیات حلب در گفت‌وگو با فارس:

عملیات جنوب غرب حلب به مراحل پیشرفته‌ای رسیده است/ برای تصرف الباب آماده می‌شویم

ناظر اتاق عملیات حلب با اشاره به قطعیت عملیات نظامی ارتش سوریه برای یکسره کردن کار تروریست‌های شرق حلب گفت: عملیات جنوب غرب حلب به مراحل پیشرفته‌ رسیده است و ارتش و متحدانش برای تصرف الباب هم آماده می شوند.

عملیات جنوب غرب حلب به مراحل پیشرفته‌ای رسیده است/ برای تصرف الباب آماده می‌شویم

«محمد کمل الجفا»، ناظر اتاق عملیات نظامی حلب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق با اشاره به پیشروی نیروهای ارتش سوریه و نیروهای پشتیبان آن در محور جنوب غربی حلب تصریح کرد: صدها رزمنده ارتش سوریه، حزب الله و ... با حمله به مواضع تروریست‌ها در جنوب غرب حلب کنترل کامل مجتمع 1070 واحدی، تل موته و تلة الرخم را بدست گرفته و نبردهای شدید علیه مواضع تروریست‌ها در راشدین 4 و 5 و منیان همچنان ادامه دارد.

وی افزود: با سیطره نیروهای محور مقاومت بر مناطق یاد شده خط تدارکاتی و امدادی جبهه النصره و متحدان آن در مجتمع آپارتمانی 1070 واحدی و مدرسه الحکمه زیر آتش حملات توپخانه‌ای، موشکی و همچنین هوایی ارتش سوریه بطور کامل قطع شده است.

ناظر اتاق عملیات حلب تصریح کرد: پیشروی‌ها به سمت ضاحیه الاسد و 2 شهرک راشدین 4 و 5 آغاز شده و پیش بینی می‌شود طی ساعات آتی به کنترل کامل ارتش سوریه دراید.

الجفا با بیان اینکه عملیات نظامی برای یکسره کردن وضعیت محله های شرقی حلب دیگر جای چانه زنی جامعه بین المللی ندارد، گفت:در مدت اخیر همه تلاش تروریست‌ها و کشورهای حامی آنها شامل عربستان، ترکیه و قطر برای شکستن حلقه محاصره هم نوعانشان در شرق حلب ناکام ماند.

وی افزود: تروریست‌ها همچنین به تلاش‌های دیپلماتیک برای خروج افراد بیمار و مجروحان و حتی خودشان از شرق حلب نیز بی تفاوت بوده و از فرصت آتش بس برای نجات خود استفاده نکردند تا گزینه‌ای غیر از استفاده از زور و سلاح برای ارتش سوریه در یکسره کردن کار تروریست‌ها در این منطقه باقی نماند.

ناظر اتاق عملیات حلب تاکتیک ارتش سوریه در جدا کردن محله‌های شرقی حلب از یکدیگر و تفکیک گروه‌های تررویستی را در تسلط نهایی بر این منطقه مهم ارزیابی کرد.

الجفا از تکمیل آمادگی‌های نهایی برای ورود به نبرد «شکست استخوان ها» در منطقه الباب خبر داد و گفت: سوریه می‌خواهد جلوی نفوذ ترکیه به این منطقه و حمایت از گروه‌های تروریستی را بگیرد بخصوص که ترکیه می خواهد با باز کردن جای پای خود در هر فرایند سیاسی آتی مانع عملی شدن طرح ایجاد کردستان سوریه شود.

ناظر اتاق عملیات حلب تاکید کرد: ارتش سوریه با کمک متحدانش به توان خود برای مقابله با نفوذ ترکیه امیدوار است و در صورت سیطره ارتش سوریه و متحدانش بر شهر الباب رویای آمریکا، ترکیه و عربستان برای تجزیه سوریه بر باد می‌رود و دولت سوریه به تدریج سلطه خود را بر شمال سوریه گسترش می‌دهد  و همچنین رویای تروریست‌ها نیز کاملا بر باد می‌رود.

به گزارش فارس، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه چند روز پیش در سخنانی اظهار داشت: نیروهای مورد حمایت ترکیه در فاصله حدود 12 کیلومتری شهر الباب قرار دارند و هدف این نیروها واداشتن داعش برای حرکت به سمت جنوب است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول