اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار زنجان:

پروژه سبزه میدان در 3 فاز اجرایی می‎شود/ پل سیدالشهدا از مهم‎ترین دغدغه‎های مردم زنجان

شهردار زنجان گفت: پروژه سبزه میدان شهر زنجان در سه فاز تعریف شده، اجرا می‎شود.

پروژه سبزه میدان در 3 فاز اجرایی می‎شود/ پل سیدالشهدا از مهم‎ترین دغدغه‎های مردم زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حبیب ملایی یگانه عصر امروز در پانل تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: سعی داریم پروژه‎های شهر را با مشارکت بخش خصوصی اجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه در مجموع شهر زنجان به پروژه‎های کوچک مقیاس و بزرگ مقیاس نیاز دارد، خاطر نشان کرد: سند چشم انداز 20 ساله شهرداری هم در زمینه پروژه‎‏ها تدوین شده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه نخستین برنامه پنج ساله شهرداری زنجان در سال گذشته تصویب شد، اضافه کرد: امسال، نخستین سال از اجرای این برنامه است.

ملایی یگانه با اشاره به اینکه پروژه سبزه میدان مشکلات ویژه به خود را داشته است، تصریح کرد: با توجه به اینکه 330 میلیارد تومان برای اجرای پروژه و 85 میلیارد تومان به منظور تملک زمین‎ها و محدوده‎های مورد نظر نیاز بود، شهرداری منابع لازم را در این راستا نداشت.

وی با بیان اینکه شهرداری توان هزینه کرد 450 میلیارد تومان برای پروژه سبزه‌میدان را ندارد، افزود: شرکتی که برنده فراخوان شده بود به تعهدات خود در زمینه اجرای این پروژه عمل نکرده و در حال حاضر خود شهرداری به صورت فازبندی آن را پیش می‎برد.

شهردار زنجان با بیان اینکه هفته آینده آگهی مناقصه اجرای فاز نخست پروژه سبزه‌میدان به فراخوان گذاشته خواهد شد، ادامه داد: پس از شناسایی پیمانکار فاز نخست، فازهای دوم و سوم هم آماده اجرا می‎شوند.

*اجرای فاز نخست پروژه سبزه میدان با 120 میلیارد تومان

ملایی یگانه برآورد اولیه برای اجرای فاز نخست پروژه سبزه میدان را بیش از 120 میلیارد تومان اعلام کرد.

وی پل سیدالشهدا را یکی از دغدغه‎های مردم شهر زنجان برشمرد و افزود: در سال 89 قبل از حل شدن موضوع تملک در این پروژه، استاندار وقت تاکید بر کلنگ‎زنی آن داشت.

شهردار زنجان با بیان اینکه پروژه پل سیدالشهدا در مرداد ماه سال 90 نهایی شده و شرکت نصر اصفهان به عنوان پیمانکار آن انتخاب شد، اظهار کرد: در طول اجرای این پروژه با مسائلی چون تغییر شهرداران و مشکلات فنی مواجه بودیم.

ملایی یگانه با اشاره به اینکه در پروژه سیدالشهدا مشکلات مطالعاتی وجود داشت، ادامه داد: این مشکلات به دلیل نبود لایه‎های جی آی اس یا تاسیسات شهری در زنجان رخ داده بود.

وی موضوع دو خطه کردن راه آهن زنجان به تهران را یکی دیگر از مشکلات به وجود آمده در اجرای پل مذکور برشمرد و یادآور شد: در این زمینه هم مجبور به تغییر نقشه شدیم که خود این امر پنج ماه طول کشید.

*بازگشایی مسیر تردد پل سیدالشهدا تا پایان آذر

شهردار زنجان با بیان اینکه قرار بود احداث پل سیدالشهدا شهریور ماه سال جاری پایان یابد، تصریح کرد: به دلیل تاخیر در پرداخت‎ها، اجرا کنندگان این طرح، اتمام آن را با 95 روز تاخیر اعلام کرده‎اند.

ملایی یگانه اظهار کرد: تا پایان آذر ماه سال جاری بازگشایی مسیر تردد در پل سیدالشهداء زنجان انجام می‎شود.

وی با اشاره به اینکه سه فراخوان توسط شهرداری زنجان ارائه شده که یکی از آن مربوط به پروژه سبزه میدان می‎شود، اضافه کرد: در راستای اجرای پروژه محله بی‌سیم زنجان و بازگشایی خیابان ترانس نیز 2 میلیارد تومان اعتبار پیش‎بینی شده است.

انتهای پیام/73006/ر40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول