اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واکنش‌های جهانی به پیروزی ترامپ؛

فرانسه: دوست آمریکا می‌مانیم/ پارلمان اروپا: کار با ترامپ سخت‌تر است/ سران عربی تبریک گفتند

انتخاب رئیس‌جمهور جدید آمریکا موجی از واکنش‌ها را در میان مقامات سیاسی جهان به دنبال داشت.

فرانسه: دوست آمریکا می‌مانیم/ پارلمان اروپا: کار با ترامپ سخت‌تر است/ سران عربی تبریک گفتند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ژان مارک آیرو» وزیر خارجه فرانسه در پی اعلام پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست‌جمهور آمریکا گفت: «دوست آمریکا خواهیم ماند و منتظر سیاست‌های جدید دولت این کشور هستیم.»

وی همچنین گفت که فرانسه باید با آمریکا درباره مسایلی مانند توافق هسته‌ای ایران و سوریه و تغییرات آب‌وهوایی مواضع خود را روشن کند.

«مارین لوپن» رهبر حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه  هم صبح امروز طی پیامی از حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر، پیروزی دونالد ترامپ را به وی و مردم آمریکا تبریک گفت.

بر اساس این گزارش، رهبر جبهه ملی فرانسه همواره طی رقابت‌های انتخاباتی آمریکا شعار «هرکس به جز کلینتون» را سر می‌داد و حمایت خود از دونالد ترامپ را نیز اعلام کرده بود.

«جولی بیشاپ» وزیر خارجه استرالیا در آستانه اعلام نتایج ریاست جمهوری آمریکا گفت که استرالیا آماده همکاری با دولت دونالد ترامپ است.

خانم بیشاپ گفت «دولت جدید (آمریکا) با چالش‌های متعددی شامل منطقه ما،‌ روبرو خواهد بود. ما می‌خواهیم همکاری سازنده با دولت جدید داشته باشیم تا از حضور مستدام و رهبری آمریکا در منطقه خود مطمئن شویم.»

«اورسولا فون‌در‌لین» وزیر دفاع آلمان از تحولات ریاست‌جمهوری آمریکا با عنوان شوکی بزرگ یاد کرد.

وزارت دادگستری دولت ترکیه از انتخاب رئیس جمهور جدید آمریکا استقبال کرد و گفت: «از نظر من رای‌دهندگان آمریکایی نپذیرفتند که خواست ملی آنها به آنها دیکته شود.»

«مارتین شولتس» رئیس پارلمان اروپا هم گفت که کار کردن با ترامپ سخت‌تر است.

«صائب عریقات» مسئول مذاکرات تشکیلات خودگران فلسطین و عضو «ساف» ضمن اعلام اینکه «ترامپِ قبل از انتخابات»، «ترامپ بعد از انتخابات» نخواهد بود؛  ابراز امیدواری کرد دولت جدید آمریکا همه راهکارهای موجود برای تحقق راه‌حل دو دولتی به کار گیرد. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم تبریک گفت

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به انتخاب ترامپ گفت: «ارتباط اتحادیه اروپا و آمریکا عمیق‌تر از هر تغییری در سیاست‌هاست و ما همچنان به همکاری برای کشف قدرت‌های اروپا ادامه می‌دهیم.»

«ژان کلود یونکر» رئیس‌ کمیسیون اروپا دیگر سیاستمدار اروپایی بود که انتخاب ترامپ را تبریک گفت.

«مالکوم ترنبول» نخست‌وزیر استرالیا هم پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفت.

«نجیب رزاق» نخست‌وزیر مالزی هم ضمن تبریک به ترامپ گفت: «پیروزی ترامپ نشان داد که سیاستمداران هرگز نباید رای‌دهندگان را دست کم بیگیرند.»

«سلیم جبوری» رئیس پارلمان عراق به مناسبت انتخاب رئیس‌جمهور جدید «دونالد ترامپ» به مردم آمریکا تبریک گفت.

«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق هم در بیانیه‌ای با تبریک انتخاب دونالد ترامپ به ریاست‌جمهوری آمریکا نوشت: «ما پی آن هستیم که جهان و آمریکا در مبارزه با تروریسم در کنار عراق باشند و خواستار همکاری بیشتر بین عراق و آمریکا در راستای منافع ملت‌هایمان هستیم.»

دفتر ریاست جمهوری مصر هم با صدور بیانیه‌ای پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفت..در این بیانیه به نقل از «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر اعلام شده که قاهره امیدوار است دوره ریاست جمهور ترامپ روح جدیدی به مسیر روابط آمریکا و مصر بدمد و شاهد همکاری و هماهنگی بیشتر در راستای منافع مردم دو کشور باشد... مصر ابراز امیدواری کرده انتخاب ترامپ در سایه چالش‌هایی که منطقه با آن رو به روست صلح، ثبات و ثبات را در خاورمیانه تقویت کند.

چین اعلام کرد که با رئیس جمهور جدید آمریکا با هدف گسترش روابط دوجانبه پیگیری می‌کند.

«لوکانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین هم گفت که کشورش برای همکاری با رئیس جمهور آمریکا تلاش می‌کند.

«رودریگو دوترته» رئیس‌جمهور فیلیپین ضمن تبریک صمیمانه به ترامپ گفت که منتظر ارتقای روابط دوجانبه است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هم انتخاب ترامپ را تبریک گفت.

«بینالی ایلدیریم» و «مولود چاووش‌اوغلو» هم به ترامپ تبریک کردند و از گسترش همکاری‌های 2 جانبه استقبال کردند.

«پارک گئونگ های» رئیس‌جمهور کره جنوبی هم در نامه‌ای پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری را به وی تبریک گفت.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه هم گفت که در صورتی که فتح الله گولن مسترد شود، روابط ترکیه با آمریکا وارد مرحله‌ جدیدی خواهد شد. وی ابراز امیدواری کرد که انتخاب ترامپ به گام‌های مثبتی در منطقه بیانجامد.

«محمد بن راشد آل مکتوم» معاون رئیس دولت امارات و حاکم دبی پیروزی ترامپ را تبریک گفت.

حماس اعلام کرد: «ما با تغییر رئیس‌جمهور آمریکا منتظر تغییرات زیادی در مواضع این کشور در قبال فسلطین نیستیم.»

«صباح احمد جابر الصباح» امیر کویت نیز انتخاب ترامپ را تبریک گفت

«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن هم به ترامپ تبریک گفت و هم‌پیمانی 2 کشور را تزلزل‌ناپذیر دانست.

شهردار بیت‌المقدس نامه‌ای برای تبریک به ترامپ فرستاد و ابراز امیدواری کرد که سفارت امریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس منتقل شود.

«یولی ادلشتاین» رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد: «از جانب کنست  اسرائیل پیام تبریکی برای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا فرستادم.»

«محمد بن راشد» ولی‌عهد دبی و «محمد بن زاید» ولی عهد ابوظبی نیز به ترامپ به وی و مردم آمریکا تبریک گفتند و برای وی آرزوی موفقیت کردند.

«محمد ششم» پادشاه مغرب نیز انتخاب دونالد ترامپ را تبریک گفت و وی را به هماهنگی میان دو کشور در مبارزه با تروریسم دعوت کرد.

«دونالد توسک» رئیس  شورای اروپا یونکر از ترامپ برای شرکت در نشست اروپایی دعوت کردند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هم به ترامپ تبریک گفت.

«باراک اوباما» هم در تماسی تلفنی انتخاب ترامپ به سمت ریاست‌جمهوری آمریکا را تبریک گفت.

نخست‌وزیر بنگلادس هم ضمن تبریک به ترامپ وی را به کشورش دعوت کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی  ضمن تبریک به ترامپ، گفت که ایده تشکیل دولت فلسطینی با انتخاب ترامپ به پایان می‌رسد. نتانیاهو از ترامپ با عنوان دوست اسرائیل یاد کرد.

«ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس هم پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفت و اعلام کرد که بریتانیا و آمریکا همچنان شرکای قوی و نزدیک هم باقی خواهند ماند.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران هم گفت: «در امور داخلی کشورها دخالت نمی‌کنیم و این انتخاب مردم آمریکاست تأکید کرد هر کس رئیس جمهوری آمریکا شود باید واقعیات جهان و منطقه ما را به درستی بشناسد و تعهدش در برجام را اجرا کند.»

«پائولو جنتیلونی» وزیر خارجه ایتالیا اعلام کرد روابط دوستانه میان ما و آمریکا پس از انتخاب دونالد ترامپ به ریاست‌جمهوری تغییر نخواهد کرد.

«ملک سلمان» پادشاه عربستان پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که انتخاب وی به ثبات در خاورمیانه منجر شود. محمد بن نایف، ولی‌عهد سعودی نیز این پیروزی را تبریک گفت.

کمیته‌های مقاومت فسلطین اعلام کردند: «تغییر روسای جمهوری آمریکا ، با ادامه سیاست‌های خصمانه برای آرمان فلسطین و حامیانه از دشمن صهیونیستی، یک «نمایش مسخره» است.»

جهاد اسلامی فلسطین: «ملت فلسطین عادت کرده به نتایج انتخابات آمریکا تکیه نکند.پیروزی ترامپ ، ظاهر شدن ارزش‌ههای آمریکایی است که تلاش می‌کنند آن را برای ما صادر کنند.»

«تمیم بن‌حمد» امیر قطر هم انتخاب دونالد ترامپ را تبریک گفت.

«عیسی بن حمد»  شاه بحرین دیگر مقام یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس بود که انتخاب ترامپ را به وی تبریک گفت.

«اشرف غنی» و «عبدالله عبدالله» هم پیروزی ترامپ را تبریک گفتند.

«فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان که همواره از منتقدان ترامپ بود گفت که پیروزی ترامپ چیزی نیست که بیشتر آلمانی‌ها انتظار آن را داشتند ولی ما آن را می‌پذیریم. همچینین این موضوع را باید قبول کرد که سیاست خارجی آمریکا را کمتر از قبل می‌توان پیش‌بینی کرد.»

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان هم از ترامپ خواست تا به ارزش‌های بنیادی دموکراسی توجه داشته باشد.

«فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه هم از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری با عنوان دورانی از عدم اطمینان یاد کرد.

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر بریتانیا هم گفت: «پیروزی ترامپ پاسخ نه به ساختار سیاسی و سیستم اقتصادی است که کاراییی ندارد.»

«بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس به ترامپ تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد در راستای امنیت و ثبات جهانی با او کار کند.

«نیکلا استرجون» وزیر اول اسکاتلند درباره نتیجه انتخابات آمریکا گفت نتیجه‌ای که انتظار داشت،‌حاصل نشد.

«جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا هم به ترامپ تبریک گفت. وی همچنین گفت که ارزش‌های مشترک، روابط فرهنگی عمیق  و اقتصادهای قدرتمند ما همچنان به عنوان پایه و بنیان پیشرفت‌های منسجم دو کشور مورد توجه قرار خواهند گرفت.

وزرای خارجی اتحادیه اروپا هم قرار است یکشنبه آتی و در پی انتخاب ترامپ در برلین تشکیل جلسه دهند.

انتهای‌پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول