اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

بحران کمبود آب از مهم‌ترین چالش‌های سازمان جهاد کشاورزی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی با چالش‌های عمده‌ای روبه‌رو است، گفت: یکی از این موارد بحران کمبود آب و مصرف آن در بخش کشاورزی است.

بحران کمبود آب از مهم‌ترین چالش‌های سازمان جهاد کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسین جعفری بعد از ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، اظهار کرد: در بخش کشاورزی استان زنجان اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه استان زنجان دارای 2 هزار و 126 هکتار اراضی است، اضافه کرد: از این میزان 845 هکتار قابلیت زراعی دارد که 5 درصد کل کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در این رابطه تصریح کرد: در استان زنجان 96 هزار بهره‌بردار محصولات کشاورزی وجود دارد که سهم اشتغال استان از بخش کشاورزی نیز 31.8 درصد است.

جعفری با اشاره به اینکه سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص استان نیز 26.7 درصد است، گفت: سالانه 3 میلیون نیز انواع محصولات کشاورزی در استان زنجان تولید و روانه بازار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه عوامل توسعه پایدار کشور در بخش کشاورزی است، اظهار کرد: همه ابزارها در این بخش برای توسعه کشور در اختیار بخش کشاورزی قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه فعالیت‌های کشاورزی چند وجهی است، گفت: اقتصاد، غذا، صادرات، آب، زمین، هوا و ... همه در حوزه فعالیت‌های بخش کشاورزی قرار می‌گیرد.

جعفری با تاکید بر اینکه غذا بزرگترین چالش جهان است، افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان جز در دو مورد در همه کار گروه‌های استان عضویت دارد که نشان از اهمیت بالای این بخش در توسعه است.

وی با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی با چالش‌های عمده‌ای روبه‌رو است، ابراز کرد: یکی از این موارد بحران کمبود آب و مصرف آن در بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: از مشکلات دیگر نیز می‌توان به پایین بودن بهره‌وری عوامل تولید، سرمایه‌گذاری محدود در این بخش، مشکلات مالکیت زمین و مدیریت بازار در مصرف و صادرات اشاره کرد.

جعفری با تاکید بر اینکه در بهینه‌سازی مصرف آب اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است، گفت: در کشت محصولات زراعی، باغی و باغبانی مشکلاتی وجود دارد که با وجود همه کارهای خوب صورت گرفته، به برنامه‌های مورد نظر نرسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه در عملیات آبخوان‌داری و آبخیزداری طرح‌های موفقی در استان زنجان اجرا شده است، افزود: با توجه به کمبود آب توسعه گلخانه‌ها از ضرورت برخوردار است که این مهم در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بیان کرد: ایجاد مشوق‌های صادراتی برای افزایش حجم صادرات در کشور ضرورت دارد.

انتهای پیام/2308/ر30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول