اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

قائم مقام وزیر نیرو:

دغدغه صنعت برق تامین منابع مالی معقول و مقررات موجود است

قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه انسجام بیشتر بخش خصوصی و شناخت بیشتر از مقررات بین‌المللی می تواند موجب افزایش صادرات شود گفت:اصلی ترین دغدغه صنعت برق، تامین منابع مالی معقول، بیمه و سیاست‌ها و مقررات موجود است.

دغدغه صنعت برق تامین منابع مالی معقول و مقررات موجود است

به گزارش خبرگزاری فارس، ستار محمودی در اختتامیه شانزدهیم نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق با اشاره به اینکه صنعت برق باید با رفع موانع ذهنی و ساختاری به توسعه و گسترش صادرات بویژه صدور خدمات فنی و مهندسی بیندیشد گفت: امروز بسیاری از موانع خارجی پیش روی توسعه اقتصادی کشور برداشته شده است اما هنوز با موانع و مشکلات ذهنی و ساختاری روبرو هستیم و انسجام بیشتر بخش خصوصی و شناخت بیشتر از مقررات بین‌المللی می تواند موجب افزایش صادرات شود.

محمودی ادامه داد:اصلی ترین دغدغه صنعت برق، تامین منابع مالی معقول، بیمه و سیاست‌ها و مقررات موجود است که وزارت نیرو برای حل تمامی این موانع تلاش خود را خواهد کرد اما باید به این نکته نیز توجه کرد.

قائم مقام وزیر نیرو خاطر نشان کرد: مانع عمده حرکت اقتصاد ایران در سال‌های گذشته وجود موانع ساختاری و ذهنی در بخش دولتی و خصوصی است و تاکنون هدف این بود که بتوان در مقابل تحریم‌ها ایستادگی کرد و گرچه این کار ثمرات مثبتی را بر جای گذاشته اما در شرایط فعلی انتظار می‌رود که در قالب صادرات و صدور خدمات فنی و مهندسی گام‌های موثری برداشته شود.

محمودی ادامه داد: یکی از نکات مهم در این زمینه همانا انسجام بیشتر بخش خصوصی، شناخت بیشتر از مقررات بین‌المللی و شناخت راهکارهای افزایش صادرات است بنابراین بخش خصوصی باید به این مسئله توجه کند که در ترازوی قیمت و کیفیت، کیفیت پایدارتر خواهد بود.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود که بخش خصوصی برق در این مسیر نگاه جدی‌تری داشته باشد و با برگزاری جلساتی مشکلات اصلی این صنعت را دریابد و وزارت نیرو در کنار این مسئله رسالت خود را پشتیبانی از بخش خصوصی دانسته و تمام تلاش خود را برای حل موانع موجود این بخش خواهد کرد.

محمودی گفت: برای حل این مشکلات بخش خصوصی و وزارت نیرو باید با یکدیگر اتحاد داشته باشند و وزارت نیرو نیز آمادگی خود را برای حل این مشکلات و توسعه این صنعت اعلام می‌کند.

*معرفی و تقدیر از 30 شرکت برتر صنعت برق کشور

همچنین در آئین پایانی شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران 30 شرکت برتر با حضور قائم‌مقام وزیر نیرو و مدیران ارشد و صنعتگران صنعت برق معرفی و از آنها تقدیر به عمل آمد.
بر اساس اعلام کمیته فنی این نمایشگاه، این کمیته با تشکیل 6 جلسه کارشناسی با حضور 30 نفر از کارشناسان منتخب صنعت برق و در مجموع با برقراری 180  نفر ساعت کار فنی، مشتمل بر بررسی میدانی، ملاقات و مذاکره حضوری، شرکت‌های حاضر در نمایشگاه را بازدید کرد.
در ادامه، اعضای این کمیته با بررسی سوابق و مستندات ارایه شده و انطباق آنها با معیارهای تعیین شده، از میان 685  شرکت حاضر در نمایشگاه تعداد 30 شرکت را واجد شرایط دریافت لوح تقدیر تشخیص داده‌اند.
اسامی شرکت‌های برتر شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران به شر زیر است:
*شرکت‌های صادر کننده
گروه مپنا
شرکت مهندسی یاسان
 
*تابلو ساز
کرمان تابلو
پارسان تابلو فجر
 
*دکل ساز
فراگستر بیستون
 
*خازن و شارژ
فراکوه
 
*سازندگان تجهیزات برقی
پارت برق ایرانیان
 
*شرکت‌های خارجی حاضر در نمایشگاه
پاویون کره جنوبی
پاویون ترکیه
پاویون چین
 
*شرکت‌های دانش بنییان و نوآور
گروه صنعتی لاوان
باسط پژوه تهران
کیان ترانسفو خراسان
توس فیوز
قشم ولتاژ
 
*سیم وکابل
کابل باختر
سیم و کابل وپیشرو
سیم وکابل مشهد
 
*کنتورساز
الکترونیک افزارآزما
 
*اتوماسیون و ابزار دقیق
ایده‌نگاران توسعه پارس
 
*پیمانکاران
فراب
 
*شرکت‌های زرین (پنجمین دوره)
سیم و کابل ابهر
سازمان انرژی‌های نو (سانا)
شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران
 
*روشنایی
خزر کوشا
لامپ پارس شهاب
 
*ترانس ساز
ایران ترانسفو
آریا ترانسفو قدرت
 
*کلید و سکسیونر
پارس سوئیچ
 
*کارفرما
شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی
شرکت مدیریت شبکه برق ایران

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول