اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

امروز در تهران صورت گرفت

رایزنی فیصل مقداد و جابری‌انصاری درباره آخرین تحولات سوریه

قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه امروز (دوشنبه) معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران دیدار و درباره آخرین تحولات سوریه به رایزنی پرداخت.

رایزنی فیصل مقداد و جابری‌انصاری درباره آخرین تحولات سوریه

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، فیصل مقداد قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه که شب گذشته در رأس هیأتی و در پاسخ به دعوت حسین جابری‌انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران وارد تهران شد، پیش از ظهر امروز (دوشنبه) با جابری‌انصاری دیدار و گفت‌وگو کرد.

قائم مقام وزیر خارجه سوریه در این نشست با اعلام حمایت کشورش از عملیات موصل، مبارزه با تروریسم را یک ضرورت مشترک در همکاری‌های منطقه‌ای دانست و اظهار داشت: غرب در مبارزه علیه داعش جدی نیست و از این موضوع به عنوان یک برگه بازی برای پیگیری اهداف مداخله‌جویانه خود استفاده می‌کند.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار حمایت از سوریه برای خروج از بحران جاری و در روند مبارزه با تروریسم را تصمیم راهبردی جمهوری اسلامی خواند و با اشاره به نشست سه‌جانبه اخیر وزرای خارجه ایران، روسیه و سوریه در مسکو، همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای عبور از وضعیت بحرانی کنونی را ضروری و مهم دانست. 

جابری‌انصاری با اشاره به اهمیت عملیات‌های جاری موصل و حلب افزود: متاسفانه برخی طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با استفاده ابزاری و تاکتیکی از تروریسم در راستای تحقق اهداف سیاسی مداخله‌جویانه خود، تهدیدات و خطرات راهبردی بزرگی برای صلح و ثبات منطقه و جهان ایجاد کرده‌اند.

در این نشست طرفین بر ضرورت توجه همزمان به سه بعد سیاسی، امنیتی و انسانی بحران سوریه تاکید و در خصوص آخرین تحولات و روندهای منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

سفر فیصل مقداد به تهران به منظور برگزاری نشست کمیته سیاسی مشترک که در سفر اخیر جابری انصاری به دمشق مورد توافق قرار گرفت، انجام شده است.

وی همچنین امروز با محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

 

روابط دوجانبه، آخرین تحولات بحران سوریه در زمینه‌های سیاسی و نظامی، نشست سه‌جانبه در مسکو و تاکید بر لزوم تداوم نشست‌های رایزنی و اوضاع حلب از جمله محورهای این دیدار بود. 

فیصل مقداد در ملاقات با ظریف از مواضع اصولی جمهوری اسلامی در مسائل منطقه‌ای به‌ویژه در خصوص سوریه تمجید و قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در صف مقدم مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی قرار دارد بر افزایش تبادل نظر دوستان سوریه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان هم ضمن بیان لزوم تداوم رایزنی و همکاری میان سه کشور ایران، سوریه و روسیه بر همکاری‌های بین‌المللی در این زمینه تاکید کرد.‌

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول