اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

اجمالی/قاسمی در نشست خبری:

استقرار دفتر اتحادیه اروپا در ایران در دست بررسی است و بعید می‌دانم در کوتاه مدت اتفاق بیفتد

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص استقرار دفتر اتحادیه اروپا در ایران گفت: این موضوع در دست بررسی است و بعید می‌دانم در کوتاه مدت اتفاق بیفتد.

استقرار دفتر اتحادیه اروپا در ایران در دست بررسی است و بعید می‌دانم در کوتاه مدت اتفاق بیفتد

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران با اشاره به برگزاری نمایشگاه مطبوعات این نمایشگاه را حرکتی نمادین در برقراری ارتباط مردم با رسانه‌ها خواند و به همه رسانه‌ها خسته نباشید گفت.

وی در پاسخ به سوالی درباره پیگیری‌های وزارت خارجه در خصوص اسارت 600 روزه ٢١ صیاد ایرانی توسط دزدان سومالی گفت: ما با سومالی رابطه نداریم و قطع رابطه هستیم، دولت کارآمدی در سومالی وجود ندارد و همانگونه که شما اشاره کردید تعداد روزهای اسارت که بیان کردید مورد تایید است و خبر را تایید می‌کنم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: تلاش‌های بسیاری توسط وزارت خارجه و سایر نهادها طی این مدت برای آزادی این عزیزان صورت گرفته است، متاسفانه چون گروگان‌گیرها دزدان دریایی با ویژگی‌های خاص خود و در منطقه مشخص هستند این امر کار را مقداری دشوار می‌کند و بر حساسیت موضوع می‌افزاید.

قاسمی با تاکید بر اینکه در اینگونه موارد برای حفظ جان اتباع خود باید با درایت و ظرافت برخورد کرد، افزود: شاید خبردهی و خبررسانی در این خصوص خیلی به مصلحت و به نفع افراد گرفتار در دام دزدان دریایی نباشد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه گفتید کمپینی در این خصوص تشکیل شده و موضوع خبررسانی شده است من در همین حد اکتفا می‌کنم و می‌گویم که وزارت خارجه و سایر نهادها در حال پیگیری موضوع هستند اما موضوع پیچیده‌ای است و ساده نیست و ما با تمام توان و تلاش خود می‌کوشیم تا باقی‌مانده این افراد به کشور بازگردند و با تلاش‌هایی که تاکنون صورت گرفته تعدادی از این افراد در طی ماه‌های گذشته آزاد شده‌اند و این تلاش‌ها باید با جدیت و همت والا ادامه پیدا کند و انشاالله به نتیجه مطلوب برسد.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به این سوال که چه کسی مسئول رسیدگی به این امر است، گفت: در مجموع جمهوری اسلامی ایران مسئول رسیدگی به این موضوع است و تقسیم وظایفی براساس شرح وظایف نهادهای مختلف بین آنها وجود دارد و همه آنها این موضوع را پیگیری می‌کنند و امیدواریم با توجه به حساسیت موضوع همه ما در زمان مناسب اطلاع‌رسانی لازم را داشته باشیم.

قاسمی با تاکید بر پیچیدگی این موضوع اظهار داشت: با توجه به حساسیت موضوع و جان انسان‌هایی که در گرو گروگان‌گیر‌ها است اجازه بدهید در همین حد بسنده کنم و بگویم که این موضوعی فراموش شده و بدون پیگیری باقی‌مانده نیست و وزرات خارجه به سهم خود و همچنین سایر ارگان‌ها در تلاش هستند که این موضوع را به شکل مطلوب حل کنند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص سفر هیأتی از پارلمان اسرائیل به روسیه گفت: هیات‌های زیادی ممکن است بین مسکو و تل‌آویو رفت و آمد کنند، مسئله‌ای نیست که در آن خصوص اظهارنظر کنم. روسیه با رژیم اشغالگر قدس مراوده دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد: نخستین نشست ایران و اتحادیه اروپا در سطح معاونان روز چهارشنبه در بروکسل برگزار می‌شود.

قاسمی در خصوص استقرار دفتر اتحادیه اروپا در ایران نیز گفت: از یک سال پیش بحث ایجاد این دفتر مطرح شده و بحث باز شدن دفتر اتحادیه توسط طرف اروپایی مطرح شد و در دست بررسی است و بعید می‌دانم این موضوع در کوتاه مدت اتفاق بیفتد.

وی درباره سفر وزیر نفت مصر به ایران اظهار داشت: تا آنجا که اطلاع دارم سفری انجام نشده و از کانال‌های دیپلماتیک خبری دریافت نکرده‌ایم.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوالی ابراز امیدواری کرد که در یک ماه آینده سفرای جدید ایران در سوریه و عمان معرفی شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول