اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اوقاف مازندران خبر داد

احیای 400 هکتار از اراضی وقفی در مازندران

معاون حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: امسال بیش از 400 هکتار از اراضی موقوفات استان با پیگیری‌های حقوقی و قضایی احیا شد.

احیای 400 هکتار از اراضی وقفی در مازندران

مجتبی باقرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: پیگیری حق و حقوق موقوفات یکی از وظایف اصلی و ذاتی سازمان اوقاف و امور خیریه است که تمامی این امور براساس شرع اسلام و نیت واقف انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بعضی از افراد به‌دنبال تجاوز و تصرف به حریم موقوفه هستند که این موارد از سوی اوقاف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند، افزود: مهم‌ترین سند وقفی در اوقاف، وقف‌نامه است که در مراجع قضایی به استناد وقف‌نامه تقاضای بررسی می‌شود.

معاون حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه اوقاف با هیچ یک از اشخاص حقیقی و حقوقی درباره وقف مماشات نمی‌کند، ادامه داد: خط قرمز سازمان اوقاف، نیت واقف در وقف‌نامه است که باید براساس نظر واقف به آن عمل شود.

این مسؤول با بیان اینکه مراجع تقلید و علما بر اجرای امینانه نیت واقف و پیگیری جدی حق و حقوق موقوفات تأکید دارند، اظهار کرد: در سال‎جاری بیش از 400 هکتار از اراضی موقوفات استان با پیگیری‌های حقوقی و قضایی احیا شد.

باقرزاده در پایان گفت: اوقاف دیر یا زود به سراغ موقوفه‌خواران می‌رود و براساس قانون و شرع اسلام موارد حقوقی را بررسی می‌کند تا نیت واقف زنده شود.

انتهای پیام/86031/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول