اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

غربالگری‌های سلامت در استان فارس تنها توسط علوم پزشکی انجام می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بر مبنای تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان از این به بعد هرگونه غربالگری تنها توسط کادرهای دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌پذیرد.

غربالگری‌های سلامت در استان فارس تنها توسط علوم پزشکی انجام می‌شود

دکتر محمدهادی ایمانیه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در حال حاضر ادارات هزینه‌هایی را برای انجام غربالگری بیماری‌ها در سطح ادارات انجام می‌دهند که بنابر تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، این غربالگری‌های بیماری از این به بعد در ادارات انجام نخواهد شد و برای صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌های دولت و یکپارچه شدن کار، هرگونه غربالگری از این به بعد تنها توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌پذیرد.

وی افزود: با توجه به آن‌که در حال حاضر هر پزشک خانواده چند هزار بیمار را تحت پوشش دارد غربالگری ادارات نیز در قالب نظام سلامت موجود و از طریق پزشکان خانواده انجام خواهد پذیرفت.

ایمانیه تصریح کرد: علاوه بر ادارات غربالگری‌های بیماری‌های قلبی و عروقی، فشارخون، دیابت، مشکلات چشم یا اسکلتی کودکان و نوجوانان و کهنسالان و موارد دیگر تنها باید توسط تیم‌های دانشگاه علوم پزشکی انجام شود و ادارات در قالب برنامه‌های مناسبتی و اماکنی از قبیل نماز جمعه مجاز به ارائه خدمات غربالگری نیستند و تنها مرجع این کار دانشگاه علوم پزشکی است.

به گزارش فارس، در جلسه اخیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس مقرر شد پرونده سلامت الکترونیک کارکنان ادارات تشکیل‌شده و هرگونه غربالگری‌ سلامت ادارات در قالب نظام اجرایی سلامت استان به انجام برسد.

انتهای پیام/76001/ت20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول