اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه:

کشت محصولات گندم، جو و کلزا 25 آبان به پایان می‌رسد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه با اشاره به کشت پاییزه محصولات گندم، جو و کلزا در این شهرستان، گفت: کار کشت این سه محصول 25 آبان به پایان رسیده و سال آینده برداشت می‌شود.

کشت محصولات گندم، جو و کلزا 25 آبان به پایان می‌رسد

مرتضی مصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به کشت پائیزه چند محصول در شهرستان سلطانیه، اظهار کرد: در شهرستان سلطانیه هر ساله محصولات مختلف باغی و زراعی کشت و برداشت می‌شود.

وی با اشاره به کشت سه محصول گندم، جو و کلزا در شهرستان سلطانیه، اضافه کرد: کار کشت این سه محصول 25 آبان ماه به اتمام می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه در رابطه با زمان برداشت این محصولات نیز تصریح کرد: کار برداشت این سه محصول تیر ماه سال آینده و در اوایل تابستان آغاز خواهد شد.

مصری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برداشت محصولات در سلطانیه به پایان رسیده و در حال حاضر هیچ محصولی در شهرستان سلطانیه برداشت نمی‌شود، گفت: هر ساله در این شهرستان بیش از 20 نوع محصول زراعی برداشت و روانه و بازار می‌شود.

وی با بیان اینکه محصولاتی چون گردو، بادام، انگور، سیب، گلابی، به، گوجه‌فرنگی و ... در سلطانیه توسط کشاورزان کشت و برداشت شده است، افزود: در این شهرستان انواع محصولات، زراعی و باغی تولید و به مصرف می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه با اشاره به تولید محصولاتی چون سیب و گلابی در این شهرستان اظهار کرد: سال جاری در سلطانیه 640 تن گلابی از سطح 32 هکتار از باغات بارور برداشت شده است.

مصری با بیان اینکه برداشت گلابی توسط 53 نفر از کشاورزان در سلطانیه صورت گرفته است، ابراز کرد: سال جاری از محل فروش این محصول 3 میلیارد و 840 میلیون تومان درآمدزایی صورت گرفته است.

وی همچنین در رابطه با برداشت به در شهرستان سلطانیه اظهار کرد: سال جاری از چهار هکتار از باغات سلطانیه 80 تن محصول "به" برداشت و روانه بازار شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه در رابطه با درآمدزایی حاصل از فروش این محصول گفت: طبق پیش‌بینی‌ها 400 میلیون تومان درآمد از محل فروش این محصولات عاید کشاورزان شده است.

مصری به برداشت محصولات دیگری چون گوجه‌فرنگی در شهرستان سلطانیه اشاره کرد و افزود: سال جاری در 310 هکتار از مزارع سلطانیه گوجه‌فرنگی کشت شده است که از این سطح نیز 14 هزار و 880 تن گوجه‌فرنگی برداشت شده است.

وی با بیان اینکه این محصول طی ماه‌های شهریور و مهر روانه بازار شده است، گفت: از محل فروش این محصول هم 7 میلیارد و 440 میلیون درآمدزایی انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه تعداد بهره‌برداران محصول گوجه‌فرنگی را در این شهرستان 125 نفر عنوان و بیان کرد: ارقام کشت این محصول نیز در شهرستان سلطانیه شامل" وسترن، ردکلون، یونیژن، انبری و سوپراستار بوده است.

انتهای پیام/2308/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول