اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی خبرداد

افزایش 55 درصدی اعتبارات کتابخانه‌های خراسان جنوبی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی از افزایش 55 درصدی اعتبارات کتابخانه‌های استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

افزایش 55 درصدی اعتبارات کتابخانه‌های خراسان جنوبی

 به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا رضایی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی، همزمان با ایام بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: 16 تا 27 آبان‌ماه، ایام بزرگداشت کتاب و کتابخوانی بوده و روز 24 آبان ماه هم به مناسبت رحلت علامه طباطبایی روز کتابخوانی نام گذاری شده است.

رضایی با بیان اینکه 69 باب کتابخانه داریم که 58 نهادی و 11 مشارکتی است، عنوان کرد: از نظر تعداد اعضا، نسبت به جمعیت استان در مقام دوم کشوری قرار داریم.

وی با بیان اینکه به لحاظ زیربنایی در مقام چهارم و در تعداد نسخ در مقام شش کشوری قرار داریم، افزود: حوزه فرهنگ حوزه‌ای زیر بنایی و مهم است و با توجه به فرهنگ می‌توانیم راه نفوذ دشمن به کشورمان را ببندیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی ادامه داد: استان خراسان جنوبی استانی مرزی است و در حوزه نفوذ فرهنگی کمتر کار کرده شده و اگر در زمینه فرهنگ مقاوم نباشیم ضربه مهلکی به کشورمان وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه فضای مجازی از فضای حقیقی وسیع‌تر شده است و دولت مردان باید با مدیریت و کنترل فضای مجازی جوانان جامعه را سوق بدهند به سمت فضای حقیقی که این کار با ایجاد کردن جاذبه‌هایی است در زمینه کتاب و کتابخانه و به نحوی که حتی اگر گردشگری از سطح دنیا آمد حتی برای بازدید هم به کتابخانه‌ها بیاید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی اذعان داشت: حوزه کتابخانه طی دو سه سال اخیر تقریباً روند رو به رشدی داشته است.

رضایی با توجه به اینکه در سال 94 سهم اعتبارات استان از بودجه دولت در زمینه کتابخانه 2 میلیارد و 175 میلیون تومان بوده است، یادآور شد: میزان این اعتبارات نسبت به مدت مشابه سال 93 حدود 50 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در سال جاری نیز سهم اعتبارات کتابخانه های استان 3 میلیارد و 382 میلیون تومان بوده است، افزود: همچنین این میزان اعتبار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 55 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی از کلنگ زنی کتابخانه ای در فردوس در 26 آبان ماه جاری خبر داد و گفت: این مجموعه با همکاری بنیاد خیریه قلم چی ساخته می‌شود.

رضایی ادامه داد: برای اجرای پروژه کتابخانه فردوس یک میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه پروژه کتابخانه های دو روستای نهبندان در 26 آبان ماه به بهره‌برداری می‌رسد، اضافه کرد: این پروژه‌ها نیز با همکاری بنیاد خیریه برکت افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/69050/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول